• AugustiBäbis

Finns det några "usla" blöjor?

Vi har kört fast i potträningen och har nu fått tips att köpa några riktigt dåliga blöjor, sådana som klumpar sig och där det känns att man har pinkat.

Det verkar som om många tycker att Lidl's blöjor är dåliga, men Lidl finns inte här, så några andra som säljs på Ica, Coop eller Willys?

• Svar på tråden Finns det några "usla" blöjor?
  • Trollsländan

HAr sett på ICAMaxi att det finns pottträningsblöjor. Fast varför inte sätta på underbyxor och låta barnet känna att det kommer kiss där?!

• arkeologitjejen

Tror det är bättre att köra på underbyxor eller att du gör egna tygblöjor istället för att köpa dåliga blöjor. Samt mycket uppmuntran så klart.

Linnea 080310
  • cicci85

euroshoppers är riktigt dåliga.

• AugustiBäbis

Hemma kör vi utan och det går bra, men på dagis vägrar han vara utan blöja och vägrar gå på pottan, så vi behöver prova något nytt.

• lia76

Lidl tycker jag är kanon =)

Vad gäller pottytrain blöjor så fungerade de inte på dottern, hon kissade ändå på som vanligt och brydde sej inte att det blev extra vått i blöjan.

Hon fick däremot kissa i trosan, då märkte hon att det kom kiss och blev ledsen.
    Efter några veckor vågad eohn gå på toaletten. Pottan brydde hon sej inte, vi köpte en ring till toalettstolen. Gick jätte bra

Hon fick klistermärke efter varje gång hon kissat, det satte hon fast på toalettringen. Den är fullsmockad av klistermärken nu hihi

Slutade att ge henne klistermärken sen när dte verkligen lossnat att hon skulle dit och kissa.
    Började ge henne dem igen för varje gång hon gick och bajsade istället

(=
  • Maggis

Lidls blöjor är inte dåliga alls. Där snackar vi blöjor som håller väta alldeles utmärkt.

Däremot så finns det ju trainingpants som blir blötare än vanliga blöjor men det är ju inte säkert att det funkar heller om ni kört fast.
    Ni kan ju köra med vanliga underbyxor och massor av uppmuntran? Kanske?

//Maggis
  • lia76
    Maggis skrev 2010-03-23 14:28:35 följande:
    Lidls blöjor är inte dåliga alls. Där snackar vi blöjor som håller väta alldeles utmärkt. Däremot så finns det ju trainingpants som blir blötare än vanliga blöjor men det är ju inte säkert att det funkar heller om ni kört fast. Ni kan ju köra med vanliga underbyxor och massor av uppmuntran? Kanske?
    Tycker även att Lidl blöjor är bra på att hålla bajslukten borta haha
    Ibland märker jag inte att yngsta dottern bajsat för det kommer ingen lukt
    (=
  • AugustiBäbis

Han vill helt enkelt inte gå på pottan på dagis, utan väljer att pinka i blöjan. I stället för att han ska behöva misslyckas, eller att det ska bli för mycket pratande om pottan, så tänkte vi prova med att det ska bli lite mindre trevligt att pinka i blöjan, för att han på så sätt självmant ska vilja gå på pottan.

I dagsläget vill han ha blöja på dagis, men nästa vecka kan det ha ändrats....

• logg81

Euroshoppers är usla så man gråter. Min dotter fick tom skavsår i ljumskarna av dom ändå hade jag köpt en storlek större än hennes vanliga.

Annars kanske blöjstopp och snibbar alá 70-80-tal är något? Eller underbyxor... Fast det vet jag själv hur det kan vara. Min tös fullkomligt avskyr sina trosor. Det är katastrofen varenda gång och hon slåss och sliter av sig dom. Men vi är bara i starten av potträning så allt sker på hennes villkor än så länge...

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
Svar på tråden Finns det några "usla" blöjor?