• martina 84

belöningssystem?!

Skulle behöva ha lite tips å råd runt i kring en liten dam på 5½år! Har helt plötsligt blivit väldigt omöjlig bråkar, skriker, upptjäftig m.m. Har ej hänt något som jag kan komma på som har framkallat detta.. har aldrig riktigt vart inne i någon trots överhuvudtaget under åren som vart..så får väl dubbelt upp nu kanske;) Det jag har funderat på är på någon form av belöningssystem av något slag å där vill jag ha tips! Hoppas ni har bra förslag!

• Svar på tråden belöningssystem?!
  • Cia o krabaten

Mi tjej har nyss fyllt 5 och hela hösten har varit en fajt om att klä på kläder

Vi började iaf med klistermärken.
    VArjke gång hon klädde på sig själv fick hon klista fast ett klistermärke.
    Efter 10st får hon en liten pysselgrej som vi kan pyssla med ihop.
    När hon fyllt ett papper, kanske 7 rader så blir det en större present. Först var detta en extra julklapp, men vi har fortsatt även efter jul.
    Funkar kanon ibland och inte alls ibland
  • martina 84
    Cia o krabaten skrev 2010-03-23 14:19:51 följande:
    Mi tjej har nyss fyllt 5 och hela hösten har varit en fajt om att klä på kläder Vi började iaf med klistermärken. VArjke gång hon klädde på sig själv fick hon klista fast ett klistermärke. Efter 10st får hon en liten pysselgrej som vi kan pyssla med ihop. När hon fyllt ett papper, kanske 7 rader så blir det en större present. Först var detta en extra julklapp, men vi har fortsatt även efter jul. Funkar kanon ibland och inte alls ibland
    Ja tack för tipset, just kläder kan krångla ibland, å är ju så drygt när man ska i väg på morgonen å har bråttom!
  • Cia o krabaten

Precis!

Och så börjar hela dagen stressig och fel.
    MYCKEt lugnare hos oss båda sen vi började med detta
  • April Mamma

5-6 åldern är en känslig period...upp o ner känslomässigt =)
    I senaste MAMA så står det om den åldern...intressant.

• martina 84
    April Mamma skrev 2010-03-23 14:44:13 följande:
    5-6 åldern är en känslig period...upp o ner känslomässigt =)I senaste MAMA så står det om den åldern...intressant.
    jasså den som finns i butik nu?? issf lär jag köpa den!! Tack för tipset:)
  • Rödnäbba

Ärligt talat TS, varför ska barnet inte bråka?

• martina 84
    Rödnäbba skrev 2010-03-25 21:14:38 följande:
    Ärligt talat TS, varför ska barnet inte bråka?
    förstår ej din fråga?..
  • Rödnäbba
    martina 84 skrev 2010-03-25 22:12:10 följande:
    förstår ej din fråga?..
    Kan du förklara för mig varför ska barnet inte bråka?
  • Cia o krabaten
    Rödnäbba skrev 2010-03-25 22:13:24 följande:
    Kan du förklara för mig varför ska barnet inte bråka?
    Visst är det naturligt att bråka, men icke desto mindre är det jobbigt för både barn och förälder och gör ofta att man blir sen. Och man kan inte alltid börja dagen ÄNNU tidigare för att hinna trots bråk.
    Jag ser det som helt ok att försöka undvika bråk, iaf på morgonen.
Svar på tråden belöningssystem?!