• Snuffe

Personlig assistans enl LASS/LSS tråd nr 6

Personlig assistans enl LASS/LSS tråd nr 6

Startar en ny tråd eftersom den 5:e tråden snart går ut
    Personlig assistans enl LASS/LSS för alla som har frågor kring detta För alla som har eller ska söka personlig assistans eller det som bara är intresserade av hur det fungerar. Här ger vi varandra tips och stöd diskuterar kring det rent praktiska och lagar och regler och berätta om hur vardagen fungerar när man helt plötsligt blir en arbetsplats och inte ett hem. Personlig assistans är ngt unikt och en rättighet som personer med funktionshinder har och detta är en oerhörd hjälp för oss föräldrar med barn med svåra funktionsnedsättningar det ger oss möjligheten att leva så normalt som det bara går och bara vara föräldrar till våra barn. Men vägen till att få personlig assistans är inte lätt eller självklar och kan kännas alltför svår när man redan har gjort slut på sina sista krafter....
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m49584830.html tråd nr 5
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m47761013.html tråd nr 4
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m45402746.html tråd nr 3
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m39875442.html tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42878824.html tråd nr 1

Välkomna in!!

• Svar på tråden Personlig assistans enl LASS/LSS tråd nr 6
  • Morrisey

Oxå här!
    Någon som har tips inför mötet med fk och kommun? Bara en vecka kvar....

♥ Son född augusti-04 ♥ Son född juni-08 ♥
  • pinguuu

Får jag - vill ävem jag vara med här.

• mamman i skogen
    Morrisey skrev 2010-03-23 20:08:52 följande:
    Oxå här!Någon som har tips inför mötet med fk och kommun? Bara en vecka kvar....
    Sätt lillskrutten i FK handläggarens knä och skyll på att du måste hämta ngt DE fpr stå ut med dregel  reflux spasticitet och tonusväxling ett par minuter gärna en ordentlig kräkning och ett EPanfall skulle man vilja att de blev utsatta för..

Ni har väl jurist med? Ett hett tips är att när ni känner er minsta osäkra på vad FK handläggaren fiskar efter så lämnar ni över och låter juristen "medla". Juristen kan svara på frågor som är lite kuggfrågor och behöver ni svara kan ni få frågan omformulerad så att den är mer i klartext. Handläggare har en tendens att prata i nattmössan för att förvirra tycker jag.. 
    ungefär 200 mammor kommer i år få diagnosen cp skada på sitt barn
  • MissPenny

Vill också fortsätta va med här!

• Snuffe
    MissPenny skrev 2010-03-26 11:47:58 följande:
    Vill också fortsätta va med här!
    pinguuu skrev 2010-03-23 20:29:55 följande:
    Får jag - vill ävem jag vara med här.
    klart ni får vara med här!

Ha en underbar helg allihop!
  • Puff 2008
    Morrisey skrev 2010-03-23 20:08:52 följande:
    Oxå här!Någon som har tips inför mötet med fk och kommun? Bara en vecka kvar....
    Jag hänger också på här för nu börjar det närma sig med möte med FK och kommun för oss också. I mitten av April. Skall ha med jurist och det känns bra.
  • Morrisey
    Puff 2008 skrev 2010-03-27 10:57:50 följande:
    Jag hänger också på här för nu börjar det närma sig med möte med FK och kommun för oss också. I mitten av April. Skall ha med jurist och det känns bra.
    Vi har oxå jurist med. Ska träffa henne på måndag och sedan på tisdag smäller det! Börjar bli lite nervös....
    ♥ Son född augusti-04 ♥ Son född juni-08 ♥
Svar på tråden Personlig assistans enl LASS/LSS tråd nr 6