• uppdragmamma

2 åring med växtvärk?

Är det någon som haft ett litet barn med växtvärk?
    Hur visar det sig och vad kan man göra för att minska värken?

Jag har en 2 åring som växer så det knakar och har alltid gjort,
    Nu har har börjat klaga på att han plötsligt får ont i benet på kvällarna...
    och det märks att han har riktigt ont =(

Har försökt nå BVC men fick lämna meddelande så vi får så snällt vänta på att dom ringer upp, så jag tänkte höra mej för här medans vi väntar på morgondagen.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Wille 090314 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • Svar på tråden 2 åring med växtvärk?
  • Apmor2

våran har mkt växtvärk, det visar sig mest på kvällar o nätter, mest på ben o fötter kommer i perioder!

vetevärmare och att få komma upp i pappas famn har funkat bäst!

• EmelieStockholm

Vår dotter vaknar ibland och säger "Aj benen". Tröst och lite alvedon har funkat här. 

• uppdragmamma

då är det inte så ovanligt kanske?
    Jag vet inte varför men jag har fått för mej att det är lite större barn som får växtvärk.

Ska testa lägga vetevärmaren i sängen imorgon kväll,
    vill ju inte att min stora kille ska ha ont.

Hoppas BVC hör av sig idag.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Wille 090314 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • Tjimtjom

När jag var mindre, kanske i tonåren, o hade växtvärk så drog pappa i mina ben o jag kommer ihåg att jag tyckte det lindrade. Har testat på mina egna barn o dom verkar tycka att det hjälper åxå, Alltså dra försiktigt men ändå så att benet sträcks ut ordentligt, inte rycka.

• uppdragmamma

Tack för tipset =) ska testa... man känner sig ju så maktlös när han blir så ledsen för att det gör ont. BVC sa att jag skulle testa med linnement så man kanske ska testa det innan läggdags.. Fler tips är jätte välkommna!

• 1969

vår store började få växtvärk i den åldern och har haft det mycket. vi har haft en värmeflaska som har funkat super. till slut köpte vi en elektrisk värmedyna. han brukar få ont i knävecket. kudde + riktigt varm dyna på under benet + läsa bok en stund så man tänker på nåt annat = vips över

• uppdragmamma
    1969 skrev 2010-03-24 17:43:31 följande:
    vår store började få växtvärk i den åldern och har haft det mycket. vi har haft en värmeflaska som har funkat super. till slut köpte vi en elektrisk värmedyna. han brukar få ont i knävecket. kudde + riktigt varm dyna på under benet + läsa bok en stund så man tänker på nåt annat = vips över
    tack kanske ska investera i en sådan... de e inte kul när dom har ont.
Svar på tråden 2 åring med växtvärk?