• Lily38

Desolett..

Hejsan!!
    Har precis bestämt mig för att börja äta p-piller igen efter ett uppehåll på 15 år...Fick utskrivet Desolett som jag hade förr (mådde bra av dem då) men nu har jag läst alldeles för mycket om dessa piller o även andra sorter o känner mig väldigt tveksam. Hur mår/mådde ni på Desolett?? Viktökning? Sexlust mm mm?? Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Desolett..
  • Anatha

Jag åt som dig deslolett för massa år sedan och fick dem utskrivna igen. Men de funkade inte alls denna gånge sexlusten bara försvann så jag slutade efter en månad. Jag bytte till Yasmin som funkade bra men har inte ätit alls nu på rätt länge då jag först ville bli gravid och sen var det.

• Lily38

Tack för svaret Anatha :)! Ingen mer som kan säga något??

• rustic

Jag åt Desolett i 5 år i yngre 20 års åldern och då funkade de utmärkt.  Sen började jag igen för mindre än 2 år sedan, jag var då 38, och my god!!!  Jag fick konstiga kliande utslag på armar, ben och nacken, och tappade massa hår som en hund och fick finnar, som jag aldrig annars har.  jag tror att jag på äldre dar blivit känsligare för gulkroppshormonet.

• Lily38

Nä men fy!! Stackare!!! Ja nu vet jag inte hur jag ska göra...vill ju absolut inte att det ska bli sådär!! Huuuu...nu blev jag lite rädd! Men provade du nåt annat som fungerade bättre?? Tack för ditt svar!

• Applebaum

Jag åt Desolett i ungefär ett halvår för några år sedan. Fick extremt torra slemhinnor i underlivet, noll sexlust, humöret var instabilt och jag mådde allmänt pyton. Självklart är det ju individuellt hur man reagerar på dem men så var det för mig i alla fall. Har även för mig att Desolett ligger i topp vad gäller p-piller som orsakar blodproppar.

• Lily38

Tack Applebaum för ditt svar! Det lät ju inte speciellt kul! Men blodproppar är väl mest bara risk om man har det i släkten väl? O bm sa att om jag ätit dessa förr så ska jag må bra av dem nu med..men det verkar ju inte stämma eftersom rustic mådde dåligt av dem när hon började med dem igen...huuu vilken beslutångest jag har!!

• Applebaum
    Lily38 skrev 2010-03-24 09:48:02 följande:
    Tack Applebaum för ditt svar! Det lät ju inte speciellt kul! Men blodproppar är väl mest bara risk om man har det i släkten väl? O bm sa att om jag ätit dessa förr så ska jag må bra av dem nu med..men det verkar ju inte stämma eftersom rustic mådde dåligt av dem när hon började med dem igen...huuu vilken beslutångest jag har!!
    Om man har det i släkten så ökar ju risken mer, men även utan den faktorn så är risken ökad när man äter p-piller jämfört med om man inte äter p-piller, om jag har förstått saken rätt. Om du har ätit dem förr och trivdes med dem så tycker jag att du ska prova. Mår du inte bra av dem så är det ju bara att sluta och istället prova något annat.
  • Lily38

Ja jag får väl testa o se...biverkningarna kommer väl rätt snabbt o börjar jag märka nåt negativt så slutar jag direkt. Gillar ju egentligen inte det här med att tillsätta hormoner i kroppen men men...

• Applebaum
    Lily38 skrev 2010-03-24 10:09:52 följande:
    Ja jag får väl testa o se...biverkningarna kommer väl rätt snabbt o börjar jag märka nåt negativt så slutar jag direkt. Gillar ju egentligen inte det här med att tillsätta hormoner i kroppen men men...
    Du kan ju be någon närstående "hålla koll" på dig också, typ vad gäller ditt humör och sådär. Ibland smyger ju sig biverkningarna på så att man kanske inte riktigt märker dem själv.

Om du inte vill ha fejkhormoner i kroppen, varför provar du inte en kopparspiral?
  • Lily38

Nä tyckte det verkade så mkt skit med den med, haha...En väninna provade sån o hade fasliga besvär...ja inte lätt detta :)

Svar på tråden Desolett..