torkade aprikoser
köpte nyligen torkade aprikoser på påse, måste man skölja dom innan man äter dom?? smakde på en innan jag tänkte på det där... menar jag sköljer ju inte russin heller direkt...
köpte nyligen torkade aprikoser på påse, måste man skölja dom innan man äter dom?? smakde på en innan jag tänkte på det där... menar jag sköljer ju inte russin heller direkt...
nån klok som vet :)?
Nej, varför skulle man behöva det? De är ju ändå skalade innan de torkas. Där emot kan man ju lägga dem i blöt vet jag.
läste på ett recept skölj dom torkade aprikoserna sedan lägg dom i blöt, var därför jag undrade! tycker det låter jätteskumt men..
Kanske är de så sprutade så det har gått genom skalet? Ja, inte vet jag, men varför skall man skölja nån'ting som skall läggas i blöt? Ja, det finns mycket skummt.......
Nej du behöver inte skölja av dom innan du äter dom.
Min dotter älskar dom och får dom som "godis" ibland.
men jag ska ju inte lägga mina i blöt, utan äta dom som godis :) men sköljer inte dom då :)
Du behöver inte skölja av dom, ät dom som dom är.
Jag brukar plocka ihop lite olika torkade frukt i en godispåse och ge min dotter lite "godis", något hon älskar.
nyttigt godis :)
Köp ekologiska annars! De är osvavlade och därför bruna men är jättegoda. Jag brukar köpa icas ecoaprikoser.
Åh blev sugen. Smyger ut i köket och hämtar....
Och nej, sköljer inte!
mina aprikoser är orange! vad är skillnaden? vad betyder eg "osvavlade" ;)?
De orangea är blekta...mums :P