• Iansmamma07

Hur få volym på håret?

Har precis klippt mej ,klippte upp håret bak för att kunna få volym på håret. Lite fluff om man säger så.
    Frisören gav mej inga tips på hur jag skulle göra för att få fluff det uppklippta ,provade med mousse men de gav inge alls tkr ja.

Någon som har nra tips på hur ja ska få riktig volym på håret?

• Svar på tråden Hur få volym på håret?
  • Det ljuva livet

Osis Dust it är grym för att få volym.

Antar att du tar mousse i och fönar, själv kan jag absolut inte få till någon volym om jag inte fönar håret.

• Anniiee

Föna håret, upp och ner, då kan jag lova på volym! =) Eller Dust It. Tacka den som uppfann den, ända nackdelen är väl om man tar för mycket blir håret flötigt. Det är ju ett slags vaxpulver.  Annars kan man krusa hårbotten, och tuppera under, och kamma ut de över, så blir de också volym!

• Iansmamma07
    Det ljuva livet skrev 2010-03-24 09:04:50 följande:
    Osis Dust it är grym för att få volym.Antar att du tar mousse i och fönar, själv kan jag absolut inte få till någon volym om jag inte fönar håret.
    Föna funkar absolut inte på mej ,efter duch fönar jag sen plattar håret pga att det är så vågigt ,sen mousse å föna händer ingenting.. KAn ha hur mkt spray som helst det är ändå platt eller det blir mer ruffsigt istället..
  • Iansmamma07
    Anniiee skrev 2010-03-24 11:53:21 följande:
    Föna håret, upp och ner, då kan jag lova på volym! =) Eller Dust It. Tacka den som uppfann den, ända nackdelen är väl om man tar för mycket blir håret flötigt. Det är ju ett slags vaxpulver.  Annars kan man krusa hårbotten, och tuppera under, och kamma ut de över, så blir de också volym!
    Dust it ? är det de som är som ett puder man har i hårbotten?
    Ja får väl införskaffa mej det & en krustång :P
    Kanske kan funka att tupera bara med?
  • Stella Kardunn

Jag använder Tigis Queen for a day sprayskum som ger volym...själv fönar jag alltid det torrt, men det är faktiskt en produkt som enligt uppgift inte är värmeaktiverad, dvs den ger samma resultat utan föning...sen har jag i saltvattenspray också för att få lite "hårdare" struktur på håret, mitt är så mjukt annars. När det är torrt är det tupering och hårsprej som gäller!

Använder Dust it ibland bara då jag inte gillar den mjöliga konsistensen...men det är bra som grund för tupering också. Tänk dock på att om du har mörkare hår är det oftast bättre att använda den gröna burken (kommer för mitt liv inte på vad den heter just nu) då den inte blir vit i hårbotten på samma sätt som Dust it.

Jag har också en Volume master, men den blir det inte att jag använder så ofta, men den ger rätt bra volym också men jag får ändå tupera så mycket för att det ska hålla, så det känns mest som ett extra moment som tar tid.

• Iansmamma07
    Stella Kardunn skrev 2010-03-24 16:17:48 följande:
    Jag använder Tigis Queen for a day sprayskum som ger volym...själv fönar jag alltid det torrt, men det är faktiskt en produkt som enligt uppgift inte är värmeaktiverad, dvs den ger samma resultat utan föning...sen har jag i saltvattenspray också för att få lite "hårdare" struktur på håret, mitt är så mjukt annars. När det är torrt är det tupering och hårsprej som gäller!Använder Dust it ibland bara då jag inte gillar den mjöliga konsistensen...men det är bra som grund för tupering också. Tänk dock på att om du har mörkare hår är det oftast bättre att använda den gröna burken (kommer för mitt liv inte på vad den heter just nu) då den inte blir vit i hårbotten på samma sätt som Dust it.Jag har också en Volume master, men den blir det inte att jag använder så ofta, men den ger rätt bra volym också men jag får ändå tupera så mycket för att det ska hålla, så det känns mest som ett extra moment som tar tid.
    Prova tupera lite på det uppklippta bak men tyckte mest det vart ruffsigt elektriskt å stog ut å att alla håll å kanter .. vet inte om man ska göra på nått speciellt sätt ,jag brukar inte tupera ,ha heller aldrig gjort det.
  • Stella Kardunn

Hmm det var nog något annat som gjorde att det blev elektriskt (kammen, kläderna, årstiden osv), men det ruffsiga får man lära sig tukta. Jag tuperar alltid så det blir som ett fågelbo, sen borstar jag överhåret lätt så allt rufs göms under. Men jag har ju ägnat mig åt tupering enda sen spretluggstiden i mitten på -80 talet så jag har väl vanan inne också {#lang_emotions_wink}

Den bästa kammen enligt mig är en pinnkam, dvs en riktigt fin kam (tät, med många smala piggar) som har en pinne som skaft. Med pinnen får man tag på lagom stora paséer att tupera och sen håller man i den när man tuperar.

Lycka till!

Svar på tråden Hur få volym på håret?