• Anonym (Sockertopp)

Kärlek/Sex

Kärlek och sex går de hand i hand eller vad tycker ni??

Jag personligen kan ha sex utan att ha kännsler, men tycker så klart att sexet i sig blir bätte om man har kännsler eller är kär.
    {#lang_emotions_laughing}

Men vad anser resten av er där ute?

• Svar på tråden Kärlek/Sex
  • aleksa98

klart man kan.... jag ahr t.om haft mercyknull haha såååå tradiga men men. MEN sexet blir bäst med ngn man har känslor för.

• Rynkigutanpåslätinuti

Se det som att känslor betyder att man är intresserad av den andra. Då blir det inte så konstigt. Finns inget intresse för varandra från någondera blir det ju mer en form av att onanera tillsammans. Inte så värst hett alltså.

• Nova03

Det är klart att det går hand i hand! Så är det / har det alltid varit för mig... jag är helt kass på att ha sex utan känslor.

• Anonym (6)

Känslor & sex = Ja!
    Kärlek & sex = Nej!

Jag måste vara attraherad av en man för att ha sex med honom - men kärlek... Nää det är någe helt annat!!

• Spanjoren

Kärlek och sex vill väldigt gärna gå hand i hand men gör det inte alltid...

• MatsAtari

"Though its not love it means something" som David Gahan sjöng en gång i tiden.

• Anonym (Attration)

Jag har haft grym sex med flera killar som jag inte hyst några som helst kärlekskänslor för men dock attration. Skulle ju aldrig ligga med ngn jag inte tänder på... Lever man i en relation med någon som man älskar blir ju sexet grymt på ett annat sätt. Spänningen avtar ju till vissdel alltid efter ngt år och det kommer man ju inte ifrån. Dock kan ju sexet va bra för det.

• Maryestelle01

Jag kan inte ha sex med någon jag inte har känslor för..har prövat flera gånger men blää va trist, har lagt ner den grejen..
    Det måste finnas en stark attraktion och en viss kärlek.
    Men det är ju en definitionsfråga..vad är kärlek? och var går gränsen mellan kärlek och känslor..
    Är känslor samma som smårkär eller?

• Rynkigutanpåslätinuti
    Anonym (6) skrev 2010-03-23 21:13:11 följande:
    Känslor & sex = Ja!Kärlek & sex = Nej!Jag måste vara attraherad av en man för att ha sex med honom - men kärlek... Nää det är någe helt annat!!
    Hur tänker du nu?
  • redneck girl

måste ha någon känsla för personen.annars ser jag ingen vits med det hela....

Anonym (Attration) skrev 2010-03-24 09:49:28 följande:
    Jag har haft grym sex med flera killar som jag inte hyst några som helst kärlekskänslor för men dock attration. Skulle ju aldrig ligga med ngn jag inte tänder på... Lever man i en relation med någon som man älskar blir ju sexet grymt på ett annat sätt. Spänningen avtar ju till vissdel alltid efter ngt år och det kommer man ju inte ifrån. Dock kan ju sexet va bra för det.
    här har faktiskt spänningen hållt i sig,fast många år gått.man testar nya saker och utvecklas tillsammans.
  • Anonym (Attration)
    redneck girl skrev 2010-03-24 11:09:28 följande:
    måste ha någon känsla för personen.annars ser jag ingen vits med det hela....
    Bara att gratulera! Hoppas att man kan finna det samma!
  • FruT81

För mig går det verkligen hand i hand!! Har aldrig provat det motsatta dvs ha sex med någon jag inte är kär i........det är kanske spännande....?

• Anonym (6)
    Rynkigutanpåslätinuti skrev 2010-03-24 10:16:55 följande:
    Hur tänker du nu?
    Jag menar som många andra skrivit, dvs att jag måste vara attraherad av mannen ifråga för att ha sex med honom - men kärlek - det är något helt annat!
    Jag kan ha fantastisk sex med en man som jag "bara" är attraherad av då jag kan känna att jag vågar släppa loss på ett helt annat sätt. Behöver inte oroa mig för vad han ska tycka å tänka mm.... När kärlek är inblandat så vill man ju bli omtyckt, uppskattad, älskad på ett helt annat sätt!
  • Anonym (love)

Anonym (6) skrev 2010-03-24 13:41:29 följande:

Jag kan ha fantastisk sex med en man som jag "bara" är attraherad av då jag kan känna att jag vågar släppa loss på ett helt annat sätt. Behöver inte oroa mig för vad han ska tycka å tänka mm.... När kärlek är inblandat så vill man ju bli omtyckt, uppskattad, älskad på ett helt annat sätt!
    Det är ju mer en definitionsfråga då, vad som är "fantastiskt sex". Jag kan ha fantastiskt sex med mig själv också, på en nivå. Tillsammans med en annan människa tillkommer något. Om den människan inte intresserar mig "oroar" jag mindre, precis som du skriver. Mend et innebär egentligen bara en lite mer avancerad onani, tycker jag, med mer oförutsägbara redskap, liksom.
    De känslomässiga svängningar som uppstår i sex med någon man är kär i tillför så mycket, ytterligare en omfattande dimension, att det blir som något helt annat.
    Så jag avstår numera sex som inte har kärlek och relation till partnern, för jag tycker det är avtrubbande och lägger hinder i vägen för djupare, mer utvecklande sexuella upplevelser.
  • Anonym (6)
    Anonym (love) skrev 2010-03-24 13:55:02 följande:
    Anonym (6) skrev 2010-03-24 13:41:29 följande: Det är ju mer en definitionsfråga då, vad som är "fantastiskt sex". Jag kan ha fantastiskt sex med mig själv också, på en nivå. Tillsammans med en annan människa tillkommer något. Om den människan inte intresserar mig "oroar" jag mindre, precis som du skriver. Mend et innebär egentligen bara en lite mer avancerad onani, tycker jag, med mer oförutsägbara redskap, liksom.De känslomässiga svängningar som uppstår i sex med någon man är kär i tillför så mycket, ytterligare en omfattande dimension, att det blir som något helt annat. Så jag avstår numera sex som inte har kärlek och relation till partnern, för jag tycker det är avtrubbande och lägger hinder i vägen för djupare, mer utvecklande sexuella upplevelser.
    Ja alla e vi olika! Huvudsaken e att alla e glada å nöjda!
  • Clobberella

Nej, kärlek är inget måste för (bra) sex. Däremot måste det för min del finnas någon form av mental attraktion, jag måste gilla personen.

• Anonym (love)
    Clobberella skrev 2010-03-24 15:28:08 följande:
    Nej, kärlek är inget måste för (bra) sex. Däremot måste det för min del finnas någon form av mental attraktion, jag måste gilla personen.
    Precis, men där blir ju gränserna hårfina. Har jag bra sex med en sådan person så blir jag kär, ofrånkomligen. Och vill mer.
    Eller tröttnar om gnistan inte tänds...
    Därför blir det där mer "svala" tillståndet ytterst tillfälligt.
  • Clobberella
    Anonym (love) skrev 2010-03-24 15:56:20 följande:
    Precis, men där blir ju gränserna hårfina. Har jag bra sex med en sådan person så blir jag kär, ofrånkomligen. Och vill mer. Eller tröttnar om gnistan inte tänds... Därför blir det där mer "svala" tillståndet ytterst tillfälligt.
    Ja, finns/uppstår inga kärlekskänslor så blir det kanske kortvarigt...
Svar på tråden Kärlek/Sex