Anonym (hum) skrev 2010-03-23 20:32:10 följande:
Egentligen är det ju jättebra att det finns alla typer av människor i alla yrken, inte minst eftersom du verkar vara lättad över att din dietist var tjock. Personligen skulle jag ha ytterst svårt att få förtroende för en dietist som är tjock, hur trovärdig är hon? Det är jättebra om dietisten har haft ätstörning (åt endera hållet) före sin utbildning men sen lyckats bemästra problemen, men vad kan hon lära ut om hon inte lyckas själv? Men du verkar ju nöjd med henne så det blir säkert jättebra. Lycka till!
tack :) nöjd är jag då inte då jag gick dit trots att jag inte ville. Jag behöver annan hjälp klar gjorde hon för mig...som det inte är nog med 8 månader på sjukhus?
Sen blev jag lite sur på att hon var så dömande....jag har ju ändå tagit mig dit. På sjukhuset var jag ju på tvång med vak dygnet runt, räcker inte det? Ok att jag har svårt att dricka näringsdrycker också, men eftersom överläkaren på sjukhuset inte kunde skriva ut så blev hon tvungen att remitera mig dit och det måste JAG förklara för dietisten. Hon var barsk och lite snäsig..och jag känner mig bara DUM...jag har kontakt med vården då jag hämtar medicin samt ett samtal i veckan samma dag. Jag fick sluta min mera intensiva behandling då jag insjuknade i anorexi som jag hade i deras ögon men inte i mina samt att sjukhusvistelsen blev så lång..
Usch vad det här är svårt och jobbigt, jobbigare än vad jag trodde...borde nog inte ha gått till den där dietisten ändå...