• Agamemnon

Mobilt bredband med kontantkort - vilket?

Jag funderar på att köpa ett mobilt bredband men eftersom det bara ska användas i "nödfall" (typ semester i Sverige) vill jag ha ett med kontantkort. Om jag har fattat rätt så är det bara Comviq, Tre och något som heter Ice.Net som erbjuder det så nu undrar jag: hur är era erfarenheter när det gäller hastighet och täckning?

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Mobilt bredband med kontantkort - vilket?
  • inze

Även Telia:
    http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt-bredband/abonnemang/mobilt-bredband-kontant/?sl=privat_produkter_tjanster_mobilt-bredband_abonnemang_mobilt-bredband-kontant

och Telenor:
    http://www.telenor.se/privat/mobilt-bredband/mobilt-bredband-kontant/index.html
    har mobilt bredband med kontantkort.

Själv har jag Tre och tyckte det fungerade OK på Öland i somras. Ingen superhastighet där (ca 0,4 Mbit) men det fungerade.

• sirisdotter

Köpt ett startpaket från Comviq, som jag ska försöka sparka igång  till torsdag kväll.  Sedan kanske jag vet - om jag får det att fungera.

• Agamemnon
    inze skrev 2010-03-23 21:46:09 följande:
    Även Telia: www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt... och Telenor: www.telenor.se/privat/mobilt-bredband/mobilt-... har mobilt bredband med kontantkort. Själv har jag Tre och tyckte det fungerade OK på Öland i somras. Ingen superhastighet där (ca 0,4 Mbit) men det fungerade.
    Det visste jag inte, tack! Ska kika lite närmare på dem också.
    sirisdotter skrev 2010-03-23 21:48:21 följande:
    Köpt ett startpaket från Comviq, som jag ska försöka sparka igång  till torsdag kväll.  Sedan kanske jag vet - om jag får det att fungera.
    Du får återkomma med en rapport.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • JacobL

Jag har summerat nästan alla alternativ (net1 är på gång...) för kontant mobilt bredband här: Mobilt Bredband Kontantkort

Hoppas det kan hjälpa dig lite i mobildjungeln :)

/ Jacob

Svar på tråden Mobilt bredband med kontantkort - vilket?