• Jenny03

pco-s och lchf

Jag har börjat med lchf-metoden och hållit på 10 dagar. Det verkar ju fungera hittills men hur har det fungerat för er andra som har hållit på lite längre?

• Svar på tråden pco-s och lchf
  • Little me

Hej!
    Jag har hållt på LCHF i sex månader, blev gravid i Februari. Tyvärr missfall i v5 men nu, 5 veckor efter det verkar det som att jag är gravid igen!
    2 gånger i rad, jag vill väldigt gärna tro på LCHF och pergotime tillsammans :)

• Vårflickan84

jag käkade efter LCHF i januari. inte jättestrikt men ändå. blev gravid men missfall i v.9. men ändå =)
    ska vänta en mens innan vi börjar försöka igen men då ska jag käka LCHF ign =)

• Jenny03

Little me: I sex månader, vad duktig du är! Jag börjar redan tycka att det känns lite tjatigt....Men det är väl bara att köra på antar jag...

• Little me
    Jenny03 skrev 2010-03-26 17:07:01 följande:
    Little me: I sex månader, vad duktig du är! Jag börjar redan tycka att det känns lite tjatigt....Men det är väl bara att köra på antar jag...
    Första veckorna var hemska! Allt var äckligt, saknade någonting hela tiden.
    Efter en månad var jag helt van. Och nu äter vi ibland pasta och ris beroende på maträtt. Vissa saker gör sig inte utan liksom... Spaghetti och köttfärssås utan spaghetti, mindre roligt.
    Nu är det inte längre relaterat till övervikt, då jag gick ner bra redan till jul, nu är det mest vana och att få in en sockerfri rutin.
    Jag var extremt sockerberoende förut nämligen :(
  • nickefiki

Jag har ätit i ett år o tre månader, och går ner suuuupersakta, eller gick ner menar jag, jag är normalviktig nu. Jag har blivit av med bulimin (sötsuget/kolhydratsuget) och har fått regelbunden mens med lite kortare cykel, men har inte blivit gravid. PMS är mycket bättre, likaså har mensvärken försvunnit och längden på mensen är kortare. Jag inbillar mig att det inte poppar upp så många finnar heller vid PMS. Mitt tunna huvudhår har inte blivit tjockare. När jag började med LCHF så märkte jag ganska omgående att jag fick muskler utan att göra nåt, så jag började köra styrketräning för att bli lite bodybuildare (ha ha).

• Jenny03

Oj vad ni är duktiga! Hur mycket har ni gått ner under den tiden? Behövde ni gå ner i vikt? Jag vill bli av med 10kg {#lang_emotions_smile}

• Little me
    Jenny03 skrev 2010-03-27 09:06:22 följande:
    Oj vad ni är duktiga! Hur mycket har ni gått ner under den tiden? Behövde ni gå ner i vikt? Jag vill bli av med 10kg
    Lite behövdes det, hade kanske 15kg för mycket. Nu gissar jag uppskattningsvis då jag inte ens har en våg :)
    Men tror att jag kan ha gått ner kanske 10kg fördelat över hela kroppen.
    Och visst verkar det ha hjälp :)
  • Tvillingar11

Låter intressant det ni skriver. Jag är normalviktig, är ca 172 cm lång och vägen 63-64 kg. Har dock pcos och helt utebliven  ägglossning och mens. Kan detta var något för mig ändå?

Vad exakt är det ni undviker och vad äter ni till frukost, lunch och middag?

• LiselottePCOS

pomperiposssa09: har  läkare tagit prolwktinprov på dig ? haer själv hafte helt utebliven mens och då prolaktin som vart högt vilket är något vanligare vid PCOS. fick medicin för det.

• Tvillingar11
    LiselottePCOS skrev 2010-03-27 20:30:42 följande:
    pomperiposssa09: har  läkare tagit prolwktinprov på dig ? haer själv hafte helt utebliven mens och då prolaktin som vart högt vilket är något vanligare vid PCOS. fick medicin för det.
    Min läkare har tagit många tester, men jag är inte så insatt i vilka han tagit. Jag antar och hoppas att han tagit det. Om det är så och jag får medicin, kommer mensen och ägglossning tillbaka?
  • Jenny03

Pomperipossa: Jag äter inte bröd, pasta, potatis, rotfrukter eller frukt och de livsmedel jag använder mig av har högst 5 gram kolhydrater/ 100 gram. Man äter mycket fett och protein som bacon, ägg, grädde, smör, grönsaker som växer ovanjord, osv....
    Har själv inga problem med mensen och har aldrig haft det heller men har problem med vikten så därför ville jag prova detta {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden pco-s och lchf