• Anonym (orolig)

kan man anmäla en komis till lyxfällan anonymt?

kan man det?
    så orolig för min kompis.

hon studerar och tar ut fullt studielån fast hon ej behöver de.
    hon bor men sambo och 2 små barn i en dyr 5:a.

nyss köpte dom en ny 50 tum tv,dammsugare,samt ska nu åka och handla på ullared,samt kryssning fat dom inte har råd,

hon äger oxså kreditkort, och jag vet ej om hon betalt sin skuld än hos KK.

allt hon köper skriver hon på sin sambo då hon ej kan låna till saker,

och han jobbar som förskoleläarare och tjänar lite,

så hur kan man hjäpa henne fast ej avslöja mig?

• Svar på tråden kan man anmäla en komis till lyxfällan anonymt?
  • Anonym (trög kanske)

Du vill anmäla din kompis till lyxfällan?

Du tror inte det är så att man själv måste vara intresserad av att medverka i lyxfällan för att göra det?

Låt henne skuldsätta sig om hon vill det. Och btw studielån är väl ett positivt lån eller?
    samt har man båda delarna från csn så får man ca: 8140:- (utan tilläggs delen) och det är inte mkt pengar att röra sig med.

• Anonym (orolig)
    Anonym (trög kanske) skrev 2010-03-24 09:39:38 följande:
    Du vill anmäla din kompis till lyxfällan? Du tror inte det är så att man själv måste vara intresserad av att medverka i lyxfällan för att göra det? Låt henne skuldsätta sig om hon vill det. Och btw studielån är väl ett positivt lån eller? samt har man båda delarna från csn så får man ca: 8140:- (utan tilläggs delen) och det är inte mkt pengar att röra sig med.
    hon skulle ej behöva ta lånet alls el bara liten del,

kan bo mkt billigare och sluta shoppa onödigt. orolig för att hon ska få fler saker hos KK.

tar dessutom lång tid att betala tillbaka det hon lånat.

bara orolig för henne
  • Anonym (suck)

men ärligt. Tror du att lyxfällan är någon slags instans som man kan anmäla folk som man tycker är oansvariga till?

Tror du på fullaste allvar att det fungerar så?