• MonicaH

Handlar ni icas egna märken??

Man ska ju tänka på de man äter...
    Vågar man då handla exempelvisst Icas "Euro Shoper",
    Konsums "Extra"mm...
    Men de kanske bara jag som har fått för mig att de kanske e sämre kött o så??
    Har tänkt på de när jag handlar...
    Billig Juice innehåller socker, och köttfärsen e lite brosk i... Köpte den en gång o har aldrig vågat köpa kött mer därifrån---.
    Kanske e bättre o lägga ut några kronor extra me mat?

• Svar på tråden Handlar ni icas egna märken??
  • listo

Självklart kan du köpa även andra märken. Ja, det kan skilja lite i t.ex. köttmängd i vissa produkter, men det finns även massor av "budgetprodukter" som på många sätt är bättre än märkesvaror.

Du behöver inte vara rädd att det är farligt för att det är billigare märken!

• Maribor

Vi kör på med euroshopper blöjor, tvättlappar, bindor och trosskydd. E nöjd med dem. Med deras juice smakade konstgjort blä!

• bustjejen

Jag handlar aldrig Euroshopper-grejer, eftersom jag anser att kvalitén är usel! ICAs egna varor kan jag väl handla i undantagsfall, men jag försöker handla andra orginalmärken för det mesta. Om alla handlar EMV-varor så kommer ju tillslut utbudet att minska eftersom andra produkter inte klarar sig i konkurrensen.
    Så länge jag har råd kommer jag iallafall handla så.

• Ess

Jag handlar ofta Euro shopper varor o tycker det mesta smakar gott. Köttfärs o styckat kött brukar jag köpa svenskt.

• MonicaH

Jo de e nog de enda jag inte skulle köpa...
    Toa papper, schampoo, tvål, diskmedel, rengörningsmedel...
    Tycker att de e bättre o lägga lite mer pengar på de som man vet e bra... Men de e olika va man tycker...

• MonicaH

men skiljer de me pasta o ris?
    De äter jag mest av...
    Om de e lika mkt fibrer o andra nyttigare saker..

• Hashibashi

Oj oj det är STOR skillnad mellan ICA´s "egna" varor och Euroshopper... går ju inte att jämföra. Köpte dock Coops egna märke häromdagen när vi skulle göra Tacos, åhhhh fyyyyyyyyyy f*****n va VIDRIGT det smakade.

• strojes

Jag handlar ofta Euroshopper. Eller ICAs egna varor. Körde med Euroshoppers blöjor förut men har gått över till ICAs för de sitter lite bättre och känns lite tunnare och smidigare. Annars kör jag med Euroshopper om det finns för det är ju billigare.

• strojes

euroshoppers pommes frittes köper jag inte. gjorde det en gång men inte igen... konstig konsistens och smak

• MonicaH

Jo köpte toapapper Euro Shoper, 6 pack som höll i två veckor.
    När de andra toapappret, som jag brukar köpa, kostar 12 kronor mer sex rullar men höll dubbelt så länge...
    Samma sak med tvål, att man inte kände sig riktigt ren efter att man tvättat händerna och att de gav utslag...
    Min kompis tvättade me Euro Shopers tvättmedel och hennes dotter fick utslag...

• MonicaH

Men ICA:s egna produkter tycker jag inte att de e större fel på

• Ninnana

Jag handlar ofta Euro Shopper, tycker att det finns många riktigt bra produkter. T ex kycklingfilén är kanon för det priset. Dock undviker jag korv och anndra köttprodukter som inte är "rent kött".
    T ex pasta och ris och andra torrvaror funkar också bra, lixom toapapper och andra hygienprodukter.
    När det gäller ICA-varor så köper jag det jätteofta. Är varan billigare än märkesvaran så blir det i princip alltid ICAs egna vara. Dessa varor är ju tillvekade av "vanliga" leverantörer, men det sysns inte av vem på förpackningen. T ex är ICAs bindor och trosskydd minst lika bra som t ex Libresse. Taco-produkterna är kanon. För att inte tala om kalamataoliverna.... :)
    Det enda inom EMV som jag är något tveksam till att köpa är det färdigförpackade köttet som butikerna köper in från "köttfabriken" i Västerås (Det som alltså är märkt med ICA eller Euro Shopper). Jag tycker mkt bättre om att köpa kött som är styckat och packat i butik och färs som är mald den dagen jag köper den. På det färdigpackade köttet står det inte förpackningsdag, endast bäst före dag.

Svar på tråden Handlar ni icas egna märken??