• MamaB

Akrylnaglar vid graviditet???

Är det någon som vet om man kan fortsätta göra sina akrylnaglar när man är gravid? Eller om det är farligt för fostret?

• Svar på tråden Akrylnaglar vid graviditet???
  • straw2008

Farligt för fostret?? Vänta ligger detta i sandlådan?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • MamaB

Nej, det är ju ganska starka ångor/lukter som uppstår när man gör sina naglar.
    Om det kan vara skadligt att nadas in annat kan väl detta oxå vara skadligt, eller.

Kan jag få ett riktigt svar?

• honeydew

Vet inte hur stor skillnad det är mot att göra gelénaglar, som jag har, men det är iaf inte farligt på något vis enligt min "nageltjej" som fixar dom varje månad! (Dock har mina naglar börjat växt så otroligt mycket så jag måste fixa dom oftare nu för att de ska hålla sig snygga..)

• Stoffe76

Jag har varit och fixat naglarna idag, men blev lite orolig att det inte är bra för fostret. Jag frågade lite om ångorna är farliga (utan att avslöja något om mitt tillstånd) och hon sa att de egentligen är farliga i längden, för dem som jobbar med det. Inte för den som bara kommer dit ibland, sa hon. Men, foster är ju lite känsligare, tänkte jag... Vet inte om jag kommer att fortsätta med naglarna.

• sonnen

Min magel tjej vill ej göra naglar på mig pga av att hormonerna i kroppen gör att materialet släpper när man är gravid, onödigt sätta på och göra om alltså ... ångorna är säkert inte bra heller

• Opersonligt nick

Nej, det är inte farligt. Men däremot kan det bli så som "sonnen" skriver, att materialet inte fäster lika bra. Jag hade akrylnaglar när jag var gravid med mitt första barn, och det funkade bra. Kanske att naglarna inte satt riktigt lika bra som annars, men det funkade ändå. Sen rök de efter förlossningen, för det var ruskigt jobbigt att byta bebisblöja med de. {#lang_emotions_innocent}

Svar på tråden Akrylnaglar vid graviditet???