• pollykalasnjikov

Äntligen vecka 12, någon mer?

Nu är man framme vid den magiska veckan då "bebis bestämmer sig för att stanna" och "alla symptom upphör" :))

Hur mår ni?

Jag inbillar mig att jag har blivit piggare och mår inte längre illa. Däremot har jag fått en svinjobbig halsbränna...och i morgon är det INSKRIVNING!

• Svar på tråden Äntligen vecka 12, någon mer?
  • Finis

Jag går in i vecka 12 idag, 11+0. Känns jätte bra, nu vill man bara att denna vecka ska vara slut också så man kan känna sig lite mer trygg.

Jag är fortfarande rätt trött, men inte alls som i början. Illamåendet håller sig kvar också, men mest på kvällarna. Det är jobbigt men jag slipper i alla fall kräkas.

Var på inskrivning för snart 2 veckor sedan, om 1,5 vecka ska jag göra kub-test. Längtar efter att få se den lille .

Vad spännande allt känns! Men samtidigt är man fortfarande liiite orolig såklart.

Lycka till med allt!!

• Mumsbums

Har precis passerat tolvte veckan, känns skönt även om jag inte kännt mig orolig denna gång (andra barnet). Sist kommer jag ihåg att jag i princip räknade med missfall...o denna gång lugn som en filbunke...konstigt så man ändrar sig!
    Dock hade illamåendet gått över sist vid denna tidpunkt, men inte denna gång...det är verkligen handikappande med illamående!!
    Något annat som kan vara handikappande är foglossning!! hade en hemskt sådan sist så denna gång får jag gå och träna i varmvattenbassäng i förebyggande!
    Vi ska på UL imorgon, superspännande!!

Måste bara fråga vad är ett KUB-test, har inte orkat sätta mig in i det....

Lycka till själva!!!

• Mittförstabarn

Jag har också passerat vecka 12:) 12+3 tror jag de e idag! Är nog trött ännu och mår lite illa på kvällarna men de värsta är när jag står stilla mer än typ 10 minuter och pratar med någon så svimmar jag:S de e blodtrycket som så snabbt sjunker. En gång har jag fallit helt ihop och de e lite obehagligt ifall man är ensam nånstans.. men hoppas det snart går över! Var på UL förra veckan, och de var så mysigt!!

Lycka till allihopa!!

• Lindsey

Är också i v 12 nu, 11+4, och vill bara att veckan ska ta slut så man kan känna sig lite säkrare. Men tyvärr kommer jag nog inte känna mig så säker förrän jag har varit på ultraljud, och man får inget ultraljud förrän i v 18 här :( Tkr det är sjukt sent. Hörde hjärtat iaf för en och en halv vecka sen på inskrivningen, men nu har oron hunnit tillbaka.

Känner mig faktiskt liiiite piggare på kvällarna har jag fått för mig. Trodde det mesta illamåendet hade gått över med men innan idag när jag åt middag och satt och läste några bloggar samtidigt som jag åt råkade jag få syn på en bild på en sallad (har inte klarat av sallader sen några veckor innan) och kände mig helt spyfärdig på en sekund! Haha! Konstig man blir :P
    Annars är det väl ömma bröst, lite känningar och stickningar då och då i magen och ryggont vissa dagar.

• vevik

ja, v. 11+3 idag! skönt! men illamåendet består....men det försvann inte förrän v. 14 sist så...
    Ska också göra CUB, blir ul om två veckor, ser fram emot det!
    Mumsbums: CUB är ett kombinerat ultraljud där de mäter vätskespalten i barnets nacke samt blodprov, sedan med hjälp av moderns ålder räknar man ut en siffra som talar om hur hög risken är för att barnet har någon kromosomförändring som till exempel (mest känd) Downs Syndrom (men också andra kromosomförändringar som kan leda till livshotande sjukdomar osv).

Ibland är vi så upptagna av vem som har rätt eller fel, vilket innebär att vi ofta glömmer vad som är rätt eller fel.
  • Mumsbums

Vevik: Tack för svar, men är det alltså samma som Nupp-test? Låter ju så. Där jag bor finns inte tekniken för detta än, men däremot blir alla erbjudna ett tidigt ul, i v. 12.
    Backades några dagar efter mitt ul men är ändå i 12+2, känns skönt!
    Mitt illamånde håller också i sig....är så trött på det nu!!
    Lycka till med ditt!

• mammaskasper

Jag är också i vecka 12 ungefär och var på inskriving förra veckan :) fick inte heller ultraljud förren vecka 18 fast jag hade missfall i december, så surt! menmen, det är bara hoppas på det allra bästa och hoppas att det är som det ska med den lilla krabaten :) mitt illamående har börjat komma tillbaka på morgonen, det var borta några veckor, och stickningar i magen har jag också! :)

• applegirl

Jag är i vecka 13, 12+2. Väntar mitt andra barn. I morgon ska jag få göra KUB test. Är lite nervös, men mest förväntasfull. Hoppas att allt ser bra ut, så att man kan slappna av lite. Men det känns som det är aktivitet i magen och övriga kroppen vad gäller graviditets symtom, men man vet ju aldrig...

• Finis

Nån annan än jag som knappt känner några symtom längre? Fortfarande lite trött och lite illamående, men inte alls som förut. Känner knappt nått i magen, brösten är inte speciellt ömma. Men det kanske är så...

• 82sjo

Är i v 12 (11+2) Var på inskrivning i måndags.
    Ska på nupp test nästa torsdag, efter det kan jag förhoppningsvis bli lite lugnare.

Är väldigt trött fortfarande och lite illamående till och från.
    Och hemsk halsbränna nästan hela dagarna.
    Lite foglossning har jag även känt av och så var järnvärdet inte det bästa så har redan fått börja med järnmedicin, har jag inte behövt så här tidigt med de andra två.

Svar på tråden Äntligen vecka 12, någon mer?