• I75

Audionomutbildning

Jag undrar om det finns någon som läser eller har läst till audionom som kan berätta lite hur det är? Är det krävande? Mycket att läsa? Mycket på engelska? Eftersom Ma B är ett krav undrar jag om man läser matte på något sätt? Jag har tänkt studera på distans i Örebro, är det någon som har erfarenhet av det?Har ni kunnat jobba vid sidan av heltidsstudier?

• Svar på tråden Audionomutbildning
  • Audioanna

Jag gick ut audionomprogrammet i Stockholm i juni förra året och har nu världens bästa jobb! :)

Studierna var väldigt krävande stundvis och stundvis var det lugnt och skönt. Jag som inte är så bra på matte hade det kämpigt med fysiken, akustiken och all signalteori som innefattar massa beräkning med långa krångliga formler.  ;)

Alla artiklar man läser (blir väl minst ett hundratal genom utbildningen...) är ju på engelska och även en hel del litteratur är på engelska, dessutom på fackspråk.

Eftersom jag hade både barn och hund så jobbade jag inte under studietiden. Under de perioder det var mindre krävande studier hade det kanske gått att jobba men det krävs ju att man har ett jobb som man kan anpassa tiderna efter studierna då det stundvis är väldigt tidskrävande.

men det är värt allt slit!  :D

Svar på tråden Audionomutbildning