• My Girls

Hederskodex bland mammor

Måste alla mammor umgås med varandra var och varannan dag, bara för att de är just mammor?
    Jag har fått höra att jag måste ut mer i vårt samhälle och umgås med fler föräldrar nära mig.... men varför? För att de är mammor?

Jag har mitt umgänge redan? Vi var flera utan barn tidigare och nu följs vi åt, ett par mammor tillika kollegor och vi umgås lite då och då, när vi har tid. Ingen press.

Men många pratar som om det är måste att vi mammor måste hålla ihop. Måste vi verkligen det?

Jag har mina mammavänner där vi alla är i ungefär samma ålder, men ska jag behöva umgås med yngre föräldrar som jag kanske inte har något gememsamt med....bara för sakens skull?

If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • Svar på tråden Hederskodex bland mammor
  • lennartsdotter

Jag har inte ändrat umgänge sedan jag fått barn. Har ett blandat umgänge men faktiskt hemskt få föräldrar.

• My Girls
    lennartsdotter skrev 2010-03-24 18:17:47 följande:
    Jag har inte ändrat umgänge sedan jag fått barn. Har ett blandat umgänge men faktiskt hemskt få föräldrar.
    Ja precis Jag förstår inte varför en del lägger förväntningar på andra, att man tom ska gå och knacka dörr med en helt främmande människa för tänk "Hon är också mamma!" Men om man då inte har något mer gemensamt, då är det väl bättre att ha sitt umgänge och låta denne träffa någon annan?

Jag fick höra att nu kan jag ju umgås med xx när vi båda har barn.....öh, nej, för vi har bara det och inget annat att tala om i så fall....Yeayh!
    If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • lennartsdotter

Ja, helt plötsligt ska man bonda med främmande människor bara för att man råkar ha barn.

Jag förstår att det blir mer naturligt om man går på öppna förskolan och liknande aktiviteter regelbundet, då lär man ju känna andra föräldrar (men knappast alla) men vi gör inget sådant. Har inget behov av det.

Svar på tråden Hederskodex bland mammor