• Anonym (vax)

Brasiliansk vaxning - vågar man?

Jag är så trött på detta eviga rakande dag ut och dag in, så nu funderar jag på en brazilian wax...
    Pratade med en salong som sa att det tar 1 timme att vaxa?! Holy cow, tänker jag... Ska man ligga där och bresa med benen i 1 timme? Och gör det verkligen SÅ ont? Är det värt det?

Tips och råd från erfarna vaxare, tack!

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning - vågar man?
  • Anonym

Jag har gjort 2 ggr, senast var för 1.5 år sen.
    det känns så klart men det är absolut värt det!
    har bokat tid imorgon, har aldrig varit där förut, få se hur duktiga de är!
    tror inte det gör så ont som man faktiskt tror.

absolut värt att testas om man aldrig gjortm förut

• straw2008

Jag har gjort det ett par gånger.

Tar INTE en timma, snarare 10 min MAX MAX!!

Jag har sjukt låg smärttröskel o skakade nästan innan ha ha vad hade jag gett mig in på! Sen låg jag där o nää det gör verkligen inte så himla ont, kan ju bero på hur grovt hår man har? JAg har svart svenne hår i alla fall ha ha är nog normalhårig.

Verkligen värt varenda krona jag skulle göra det en gång i månaden om jag orkade.
    Jag vet inte hur länge resultatet varade... jag märker aldrig när håret växer ut för det är ju typ så mjukt.

Jag spar en rand som är ca 2 fingrar bred på framsidan, tycker det ser finare ut då.

Alla som jag vet har provat har blivit lite beroende, det känns så himla himla mjukt SÅ himla länge o stubbar ju aldrig.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym

när jag bokade tid sa hon som ska göra det att det tar MAX 20 min.

• Karianne

Det tar ungefär 20-25 minuter, och är rätt jobbigt första gången. Det gör också rätt ont till och från. Det är bättre när man har gjort det några gånger. Man blir också rätt varm, och "småsvettas" lite. Ta av dig tröjan

Det är absolut värt det!!

• Anonym

Jag vill också pröva! Men tar mig aldrig modet till Kliar det inte och blir irriterat när håret växer ut igen? Jag får det jättejobbigt med klåda på benen när jag har rakat mig nämligen. Skulle inte palla att ha det så *down below*

• Anonym
    Anonym skrev 2010-03-28 23:09:51 följande:
    Jag vill också pröva! Men tar mig aldrig modet till Kliar det inte och blir irriterat när håret växer ut igen? Jag får det jättejobbigt med klåda på benen när jag har rakat mig nämligen. Skulle inte palla att ha det så *down below*
    Känns nog inte lika mkt när det växer ut som när man gjort med rakhyvel.
    mkt bättre efter vaxning!
  • Anonym

Jag har aldrig varit på en salong och gjort det. Däremot är jag erfaren vaxare. Har en nära kompis och vi gjorde det på varandra. Nu bor vi långt ifrån varandra och då gör jag det på mig själv istället. Vaxar även armhålorna.

Köp en peelinghandske om ni inte redan gjort det. Det kan bli många infamerade hårsäckar annars. Detta kan givetvis variera mycket från person till person.

Och det är helt klart värt det om man jämför med att raka.

Svar på tråden Brasiliansk vaxning - vågar man?