• TereseA

Ni som använder Tikei mineralsmink?

Står på hemsidan där att man kan blanda ut det med lite ansiktskräm om man vill ha ett mer täckande resultat..någon som provat det?

vilken ansiktskräm har ni under?

Akiim är mitt liv 071004
  • Svar på tråden Ni som använder Tikei mineralsmink?
  • Moonis

Har inte heller testat faktiskt. Har just nu en ekologisk havrekräm från Yves under.

• TereseA
    Moonis skrev 2010-03-24 18:37:25 följande:
    Har inte heller testat faktiskt. Har just nu en ekologisk havrekräm från Yves under.
    hehe..lät intressant med havrekräm..
    Åsa A skrev 2010-03-24 18:33:37 följande:
    Det har jag inte provat. Jag har A-creme under.
    läste din tråd att du köpt foundation..så gick på hemsidan o slog till..billigt med..hört bara bra om den.A-creme..är det apotekets?
    Akiim är mitt liv 071004
  • Moonis
    TereseA skrev 2010-03-24 19:16:54 följande:
    läste din tråd att du köpt foundation..så gick på hemsidan o slog till..billigt med..hört bara bra om den.A-creme..är det apotekets?
    Mm, havre luktar gudomligt gott {#lang_emotions_tongue_out}
  • TereseA
    Moonis skrev 2010-03-24 19:21:16 följande:
    Mm, havre luktar gudomligt gott
    ok..längesedan man köpte från det märket..
    Akiim är mitt liv 071004
  • Elsans
    TereseA skrev 2010-03-24 19:16:54 följande:
    Nej, den är från hälsokosten och den är riktigt bra tycker jag. ja, jag köpte foundation och finishing veil glow och rouge. har precis börjat använda dom men det känns riktigt bra. Köpte du borstar också?
  • TereseA
    Åsa A skrev 2010-03-24 19:37:29 följande:
    Nej, den är från hälsokosten och den är riktigt bra tycker jag. ja, jag köpte foundation och finishing veil glow och rouge. har precis börjat använda dom men det känns riktigt bra. Köpte du borstar också?
    nej gjorde inte det..köper en ute sen..gjorde du det?
    Akiim är mitt liv 071004
  • Moonis
    TereseA skrev 2010-03-24 19:54:47 följande:
    Rekomenderar verkligen borsten också, mycket mjukare än vanliga
  • Elsans
    TereseA skrev 2010-03-24 19:54:47 följande:
    Inte när jag köpte proverna, använde i.ds då, men nu när jag köpte stora burkar så köpte jag borstar också. Riktigt mjuka och jag tror det blir bättre med dom bara jag får till tekniken.
  • TereseA
    Moonis skrev 2010-03-24 20:04:00 följande:
    Rekomenderar verkligen borsten också, mycket mjukare än vanliga
    ok..provade nämligen maxfactor´s mirelfoundation..men tyckte det var kassa typ..täckte inget o syndes inget heller.Jag har eksem och lite problemhy så man vill täcka bra.
    Akiim är mitt liv 071004
  • Elsans
    TereseA skrev 2010-03-24 20:06:19 följande:
    ok..provade nämligen maxfactor´s mirelfoundation..men tyckte det var kassa typ..täckte inget o syndes inget heller.Jag har eksem och lite problemhy så man vill täcka bra.
    Utan att eg veta så chansar jag på att max factors mineralfoundation inte är ren, alltså bara mineraler. Använder du sån som är ren, tex Tikei, kommer du märka stor skillnad mot max factors vågar jag nästan lova!
  • Moonis
    TereseA skrev 2010-03-24 20:06:19 följande:
    Vill också kunna täcka bra och det tycker jag den mintgrön concealern gör jätte bra. Vill man att den ska täcka ännu mer kan man fukta borsten lite först så den blir lite åt krämigare hållet.
    Har själv en förmåga att inte kunna sluta pilla på finnar och skorpor för tillfället så jag är glad att jag har detta.
  • TereseA
    Moonis skrev 2010-03-24 20:12:14 följande:
    Vill också kunna täcka bra och det tycker jag den mintgrön concealern gör jätte bra. Vill man att den ska täcka ännu mer kan man fukta borsten lite först så den blir lite åt krämigare hållet. Har själv en förmåga att inte kunna sluta pilla på finnar och skorpor för tillfället så jag är så glad att jag har detta.
    ja..bra tips tack..härligt att det funkar för dig..
    Åsa A skrev 2010-03-24 20:11:52 följande:
    Utan att eg veta så chansar jag på att max factors mineralfoundation inte är ren, alltså bara mineraler. Använder du sån som är ren, tex Tikei, kommer du märka stor skillnad mot max factors vågar jag nästan lova!
    ja ok..vet ej.Fanns ju färg men man fick ju ta jättemycket..var denna jag köpte..

www.donnabeauty.se/max-factor_natural-minerals-foundation-70.html
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Ni som använder Tikei mineralsmink?