finnsinganamn skrev 2010-03-24 18:23:28 följande:
Har letat där men inte hittat något. Men per valp kommer jag ta betalt men själva parningsavgiften får man innan man parar hundarna. Så valp priset bestämmer vi när hon säger vad hon kommer ta för hunarna...
Hmm, gör upp innan vad du vill ha, ett tips bara!!
Exempelvis 10% per valp, sen kan hon ta vad hon vill för dom. Och se till att ha allt på papper!
Sen behöver man inte ta språng, du kan sätta lite högre pris för valparna istället, brukar vara bra innan man vet lite vad och OM han producerar.
När jag fick förfrågan på min hane så hade hon inte bestämt vad hon skulle ta för dom, men hon verkade "lovat" ut valpar till halva släkten och då för en "symbolisk summa". (Om jag inte minns fel så hade hon lovat bort 6 valpar, kanske optimistiskt räknat för chihuahua...?!) Jag sa att hanhundsägaren bör grovt räknat ha värdet för en valp så jag gjorde det lätt för henne och sa att "Jag vill ha första tjing på en valp och passar ingen så vill jag ha x% som du säljer valparna för". "Jaa, men om nån annan bjuder högre så säljer jag förstås valpen så får du pengar istället...!". Det blev ingen affär där, kan jag säga...
Lycka till!