• Blöjan

Blöjor

Vilka blöjor är bäst och billigast?

• Svar på tråden Blöjor
  • IsaCMoJs

Smaken är som baken men jag gillar Willys egna och tycker inte att det är så stor skillnad på dem och Libero som jag köpte innan. Pampers har lotion i sina som en del barn (bla mitt) inte tål så just därför så köpte jag först Libero men nu Willys!

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • nick name

"Bäst" är ett subjektivt begrepp, och den blöja om är "bäst" för barn X är kankse inte "bäst" för barn Y. Prova dig fram!

Billigast varierar. Libero kan vara billigast på stlk 2 tex, men dyrast på stlk 3. Klassiska lågprismärken som ICA, Willys, Lidl kankse är billiga i inköp men om de behöver bytas oftare än fullprismärken så är de ju inte billiga längre.
    Sen om man tar med rabattkuponger, inskicksmärken, kundkort etc i ekvationen så är det i princip omöjligt att få fram ett generellt svar.

• spacebeare

jag gillar inte Pampers å kör Libero mest. köper Coops å Willys när jag är där. bor närmast en Ica å deras tycker jag har varit blääää.

• Mysan31

Lidls blöjor har vi använt. Har nyss börjat med dom på twinsen. Funkar jättebra. Har använt det till mina andra barn oxå. Billiga dessutom.

• buggebo

Jag tycker nog att Libros blöjor är bäst. Fast dom köper jag bara ibland på Ica, där jag bor får man köpa dom för 99kr om man har ica-kort och köper andra varor för minst 200kr. Oftast köper jag "Babysitter" på Pekås för 79kr de tycker jag är riktigt bra för det priset. Håller en hel natt och sitter bra. Har köpt Euroshoper nån gång för 65kr och de höll ju tätt men jag tycker de är väldigt "stela" och obekväma. Pampers tycker jag också är bra men jag tycker att de oftast är ganska dyra. Har tvillingar så det går en hel del blöjor.
    Alla barn har ju lite olika kropsform och kissar ju olika så det gäller nog att pröva sig fram.
    Ni som köper Willys vad får ni betala för dom?

• Jensine

Vi använde Libero till våra killar - om du anmäler dig på libero.se så får du rabattkuponger hemskickade med jämna mellanrum - upp till 25:- rabatt per paket =  blir under hundringen (i vår affär blir det 75:- per pkt)
    Har testat Lidls men dom funkade inte på våra killar.

• Mamma till tre kottar
    Blöjan skrev 2010-03-24 19:23:25 följande:
    Vilka blöjor är bäst och billigast?
    Vi hade vikblöjor till våra tvillingar. Det funkade mycket bra och billigt var det. 
  • MuffinCake

Jag tycker Pampers eller Huggies blöjor är bäst.

Pampers brukar dessutom skicka ut ganska schyssta rabattkuponger, vilket inte gör dem så farligt dyra.

Tycker de är tunnare och liksom "nättare" än t.ex Liberos blöjor.

• Blöjan
    Muffincake: Hur får du tag på rabattkuponger???
  • MuffinCake

På Pampers hemsida kan du gå med i "Pampers Village".

De skickar då nyhetsbrev om ditt barns olika utvecklingsfaser och du får även hem rabattkuponger med jämna mellanrum

• längtan09

Om man väljer att använda pampers eller libero är det bäst att bli medlem i kundklubben, tycker att pampers ger mest rabatt. Dessutom kan det vara smart att köpa på sig blöjor när man storhandlar. För många affärer har erbjudande i stil med: "Handla för 200 kr och få 10 kr rabatt" och på Willys får man 10 kr rabatt på 3 paket. Så det är ju lite billigare i alla fall

Annars har jag hört att bra blöjor är Lidls, många barn har inte kunnat haft andra blöjor utan att läcka. Men alla barn är olika. t. ex min son kan inte ha libero för dom är för korta i ryggen vilket gör att om han gör ett megalass med bajs får man ta ett bad Aldrig hänt med pampers.

~ Mamma till världens gulligaste Charlie 0906~
  • TeDrickaren

Här kör vi på:
    Lidls
    Libero
    Willys egna

Lidls kostar 75kr/pkt och enligt test i GP för något år sedan var de likvärdiga libero.
    Libero köper vi när vi har rabattkupong och Willys köpte vi nu eftersom det var 2pkt för 100kr.

Pampers luktar för mycket för vår hund han blir helt knassig när vi har testa dem

Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
Svar på tråden Blöjor