• Flutura

en bra tips ät banan...

Var på FUB idag och där pratade vi lite om varför man får kramp i benen?
    jag får alltid det mitt på natten när jag ligger och sover...
    då sa två Bm att kroppen saknar Magnetium el. va det magnesium och det ämnet finns
    i Banan. så om man äter en banan per dag så ska man inte få kramp. några som var där hållde med och sa att dem äter banan varje dag och har inte upplev en enda kramp...
    Så jag har ätit banan ikväll.....

kram

• Svar på tråden en bra tips ät banan...
  • Cheri

Jag får kramp varje morgon när jag sträcker på mig. Men har lärt mig att styra av krampen, så jag slipper ha ont iaf

• Flutura

ät banan och prova du kanske slipper dem...

• Cheri

jo men jag slipper dom ju redan

• Ai67

Japp! Banan funkar jättebra. Det är brist på både kalk och magnesium som ger sendragen/krampen. Så gillar man inte banan kan man ju alltid käka kosttillskott. Men ett par bananer om dagen funkar lika bra, dessutom är det mycket godare än piller.

• andypandy

jag brukar mixa en banan , vaniljyoughurt och mjölk och dricka innan jag ska gå och lägga mig. tycker det blivit bättre efter det.

• Michaela 83

va!?..det är därför!! ja käkar ca två bananer om dagen

• Alle

Oj, då fasar jag för vilka sendrag jag skulle ha med tanke på de jag har _trots_ intag av banan så gott som dagligen!
    Tror jag ska testa med en bananshake ikväll

• rara sara

Hmm, äter ju 1 banan varje dag, dricker mkt mjölk men får ändå dom här onda sendragen!! har iofs. oxå lärt mej hur ja ska styra dom, bara vinkla foten uppåt mot benet så går de över!

• BillaBong

Det enda jag har fått riktig dille på nu när jag är gravid är a-fil med en skivad banan = jag äter ca två-tre tallrikar om dagen Har gjort det sen flera månader tillbaka (är i v.24 nu) och jag har bara haft två kramper i benen sammanlagt. Sen om det beror på bananen eller inte kan ju ingen svara säkert på, men värt ett försök är det ju såklart Kanske ska tillägga att jag kunde ha såna kramper i vaderna redan innan jag blev gravid, så visst har jag haft problem med det.

• Alle

rara sara - jag får så fruktansvärda sendrag att jag inte kan flexa foten utan måste ta stöd om fotgaveln för att göra det.

• Karlskronamammut

Jag har hela tiden ätit yoghurt, hällt i mig mängder av mjölk och ofta en banan dagligen men har haft mycket krypningar och ibland kramp på nätterna.
    Men för ett tag sedan så började jag med att äta en banan och dricka ett glas mjölk precis före läggdax, och tycker det har hjälpt mig jätte mycket. Vet inte om det är hjärnspökerna som luras lite men va gör det. Det funkar.
    Fast ikväll ska jag helt klart pröva andypandys bananshake. Låter mumsigt!

• stelpa

Jag äter minst en banan om dagen men får ändå kramp...Fast man kanske skulle prova det där med att äta banan på kvällen? Tänker annars att jag borde göra övningar för vaderna, men det blir ju aldrig av...

• Karlskronamammut

Kan det ha och göra med hur man mår i övrigt?
    Jag tycker jag märkt skillnad på om jag är trött, kinkig och irreterad. Eller är det så att det bara är enklare att hantera när man känner sig utvilad och allmänt på bra humör?

• Karlskronamammut

Hm, tro jag svarade på min egen fundering..

• Melwin och Freyas Mama

Mjölk brukar jag dricka .. det hjälper det med :)

Svar på tråden en bra tips ät banan...