Vad för regnkläder till 1,5-åring?
Vad ska man köpa för regnkläder till en 1,5-åring? Fleecefodrade eller ofodrad? Är Lager 157 bra? Ellos?
Tacksam för tips!
Vad ska man köpa för regnkläder till en 1,5-åring? Fleecefodrade eller ofodrad? Är Lager 157 bra? Ellos?
Tacksam för tips!
Beror ju lite på.
Vi har varit jättenöjda med fleecefodrade regnställ, är perfekt nu när snön smälter och även bra på hösten när det regnar mycket. Vi har även kompletterat med ett tunnare vind/vatten-ställ (inte galon) som står emot lite regn men framför allt bra med såna byxor när de sitter i sandlådan.
Vi har haft ofodrat galonställ från lager 157 och det har funkat bra. Deras galonställ är väldigt mjukt och de har bra ärmslut så du kan med stor fördel köpa en extra stor storlek. Satsa på ofodrat och köp deras fleeceset (tröja + byxa) för 100 kr att komplettera med.
Skalkläder, de andas till skillnad från galon.
Tack för tipsen. Jag funderar faktiskt på att köpa både fodrade och ofodrat om jag hittar något billigt så jag kan prova mig fram.
Vi har ofodrade galonisar utanpå overallen just nu, har fodrade galonisar hemma och vattentäta skalkläder från FIX som han ska ha som vårkläder.