Skaffa barn tidigt och sen karriär...
istället för att göra karriär först och sen skaffa barn?
Vad är egentligen skillnaden? Många pratar om att skaffa barn, som om man beställer de per postorder och gärna så tidigt som möjligt, för att sedan kunna göra karriär.
Men....är det bara under småbarnsåren som barnen behöver en? Visst under småbarnsåren är de mer beroende av en, men när de börjar skolan?
Ska karriärmorsorna då låta barnen stanna på fritids efteråt, för att föräldrarna ska göra karriär. Är det direkt efter 5-7 års ålder som deras långa dagar börjar på skola och fritids?
För mig är det där på ett ut och lika illa båda två. Barnen behöver tid med föräldrarna, kvalitetstid, oavsett ålder, hjälp med läxorna och samtal och inte bara ett "Hej" vid dörren, sen middag och sen sova.
Ok ju högre upp i åldrarna de kommer, desto mer betyder kompisar och andra aktiviteter, men där mellan då? Ska föräldrarna vara så slut av karriärdrömmarna, att de inte ens orkar sitta ner och samtala med sina barn? Mig veterligen är tonåren också en känslig period.... rätta mig om jag har fel, men jag tycker ni "planerar" lika krasst i så fall, som ni kanske beskyller småbarnsmamman för att göra, som har långa dagar på förskolan.