normalt att känna som ett tryck mot halsen + att det syns, vid struma/graves?
jag har fått diagnosen graves sjukdom. han kalalr den så, han säger inte struma min läkare.
det var superlängesen nån undersökte den, förutom nyligen på VC då läkaren sa att den var större på höger sida, onormalt.
han pratade dålig svenska men jag tolkade det som att vissa även kunde ha en förstorad körtel även fast de är friska, mina prover var då bra och typ inget att bekymra sig över.
men jag känner inte av den om jag bara låter den va, men jag kan inte låta bli att luta bak huvudet och känna om den känns knölig osv, jag tänker ju cancer bara.
har haft problemen i snart 6 år.
jag har gått igenom två graviditeter och slutat med behandligen av tiotil/thacapzol till och från då värdena stabiliserar sig efter ett tag.
men nu om jag känner i halsgropen t. ex får jag SÅÅÅ ont, typ som att jag hade stark halsbränna.
grejen är att jag vet inte om jag haft så länge för jag har tidigare aldrig hållt på och kännt på sköldkörteln, mer än att jag uppmärksammade att den var större på höger sida i somras.
är det normalt tror ni denna typ av tryckkänsla som uppstår när jag är där och klämmer? ska ha en telefonkontakt med en läkare om detta i morgon, på min begäran samt ta lite prover.
har även slarvat med medicineringen ett tag.