• SötaAnna

Pampers hel kasa vad dycker ni?

Hej vi köpe ett paket storlek 4 av pamper tll våran dotter men vi tyckte det bara var rena skräpet.
    De var så tunna så att de läckte ja bara fel på dessa skit blöjor.
    Hur kan man göra en lövtunn blöja o tro att den ska hålla tätt?
    Och sen var de helt svampiga gel liknande när vi bytte blöja.
    Vi testa ett halft packet men nu står den andra halvan hemma och dammar.
    Nej vi tackar för Libero de är bäst.

Vad tycker ni om Pampers??

• Svar på tråden Pampers hel kasa vad dycker ni?
  • Minxy

Pampers är den absolut bästa blöjan för båda mina barn - har i princip aldrig blivt någon olycka med dom
    Dottern (4 månader) har Pampers dygnet runt.
    Sonen (2 år) har Huggies dagtid och Pampers nattetid eftersom dom har så bra uppsugningsförmåga.

Så där ser man hur olika uppfattning man kan ha
    Det handlar om att barn är olika byggda - ofta säger man att Pampers funkar bättre till lite smalare barn.

Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • Elli47

Ni kanske behöver större storlek på blöjorna? Fast de är tunna så är ju sugförmågan lika bra som i tjockare blöjor. Om det blir geléaktigt så betyder det att blöjan varit på för länge, det är fyllningen som suger upp det våta som är geléaktig.

Mina barn använde både Libero och Pampers, äldste som var ganska rund passade bäst i Pampers medan den yngre passade bättre i Libero! Sen använde vi även ICA-blöjorna som är billiga och riktigt bra.

• Elli47
    Minxy skrev 2010-03-25 08:53:53 följande:
    Pampers är den absolut bästa blöjan för båda mina barn - har i princip aldrig blivt någon olycka med dom Dottern (4 månader) har Pampers dygnet runt.Sonen (2 år) har Huggies dagtid och Pampers nattetid eftersom dom har så bra uppsugningsförmåga.Så där ser man hur olika uppfattning man kan ha Det handlar om att barn är olika byggda - ofta säger man att Pampers funkar bättre till lite smalare barn.
    Oj, det kanske var tvärtom för mina då att den äldre (runda) hade Liber och den yngre (smala) hade Pampers... det är ju ett tag sen mina barn hade blöjor...
  • Minxy
    Elli47 skrev 2010-03-25 08:55:05 följande:
    Oj, det kanske var tvärtom för mina då att den äldre (runda) hade Liber och den yngre (smala) hade Pampers... det är ju ett tag sen mina barn hade blöjor...
    Haha, eller så är det helt enkelt beroende på hur barnet är byggt = VART dom är runda Sonen hade smal midja, men runda ben och Pampers satt (och sitetr) perfekt på honom. Dottern är byggd på samma sätt
    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • AnneVikstrand

Av samma annledning kan inte vi heller ha Pampers.. Sen luktar det så otroligt starkt av urin när hon kissar. Det luktar inte alls på samma vis i andra blöjor..

• liana86

Jag använder aldrig pampers,min dotter fick allergi på dom. Hon får utslag på kroppen där gummibanden sitter. Nu tycker jag att Libero är bäst annars gillar jag Huggis och Lidls blöjor.

• ploten

Jag tycker Pampers är usla. De blir som sagt helt svampiga och otäcka på nolltid, och det handlar INTE om att våra barn haft dem på sig för länge, om det inte är så att det är tänkt att man ska byta Pampers typ varje timme...

Vi kör i stort sett bara Libero, som vi tycker är kanon, och ibland ICAs, som är väldigt lika Liberos, men blir något hårdare när det kissats i dem. Det är i alla fall vår erfarenhet.

• Maria K

Pampers är rena tortyren för vår dotter, hon blir röd och får sår av dem nästan med en gång.

• längtan09

Smaken är som baken. Vi kör på pampers för att dom är högre. Skulle vi använda libero skulle vi alltid få byta kläder efter att han bajsat.

~ Mamma till världens gulligaste Charlie 0906~
Svar på tråden Pampers hel kasa vad dycker ni?