• Mia m Rasmus

Lära gå vagn, för/nackdelar?

Vi är i valet och kvalet om vi ska köpa lära gå vagn till Rasmus. Vad har ni för erfarenheter av en sån?

• Svar på tråden Lära gå vagn, för/nackdelar?
  • JessieZ

Eja älskade/älskar din vagn...började gå tidigt med den, gick i flera månader och nu packar hon den full med saker och drar omkring den här hemma. Jag ser bara fördelar. Den var väl värd pengarna.

Jess

• mludvigs

Caesar älskar den oxå! Och vännernas barn älskar sina de med men om du tycker det är lite dyrt kan du alltid hitta på Blocket eller dyligt. Man brukar kunna hitta för runt 50 : - begagnat.

• LisaLotta

Vi köpte en till Alva när hon var ca 7 månader. Hon gillade den jättemycket redan från början, även om det va lite vingligt. Nu, 9 månader gammal springer hon omkring, över trösklar och packar denna vagnen, i och ur! Hon tycker det är jätteroligt,och jag märker att den har gjort mycket för hennes balans! Bara fördelar tycker jag!

• mama with kids

Bara fördelar med det.....har haft det till båda barnen.
    De har haft jättekul med den när de lär sig att gå...så stolta så när de kör omkring.
    Den är oxå användbar länge...när de kan gå själva har de ju den som en perfekt lekvagn de kan lasta saker på.
    Ett bra köp alltså!!!

• Jäännie

Mycke bättre än gåstol. Sen kan man spänna fast böcker från början så att det blir lite framvikt. Druttar lätt på ändan annars.

Fyller snart två år och är fortfarande uppskattad att köra omkring med.

• J o Js mamma

Våran lära gå vagn är jätteuppskattad, jag rekommenderar den verkligen. Akta dina hälsenor bara!

• Evve

Tuva älskar sin! Rekomenderar den verkligen!

• Miiia

Ursäkta ts att ja slänger in en fråga här

vad har ni för gå vagnar?? precis köpt en micki... hoppas den är bra (???)

• Blixa

Har nyligen köpt en från Åhléns av deras eget märke mini friends. Tycker inte att det verkar vara någon skillnad mot micki-vagnarna.
    Min son är 8,5 månader och älskar sin vagn. Det märks verkligen att han tränar sin balans när han pinnar omkring med den.

• Maracas

vad är det för skillnad på lära gå vagn och gåstol eller vad det heter? Vad är det för pris på lära gå vagn?

• ahlcec

Hihi, min June var fullständigt livrädd för sin!
    Fast hon lärde ju sig gå iaf, och hon tyckte det var kul att plock ai grejer i den.

• MiaMaa

lära gå vagn är en vanlig vagn.....

gå stol är en stol man sätter barnet i och så går den med hela stolen.....

jag tycker att lära gå vagnen är helt värd sina pengar....min 3 åring tycker det är kul att köra den ännu...

• Lady Bling

Kan ju tipsa om att vi köpte vår på IKEA och den är både billig och jättebra! Vi köpte den för inte så länge sen och nu går hon själv med den! Innan vi köpte den stod hon mest still med stöd av till exempel bordet. Rekommenderar den verkligen! Man kan justera hur trögt hjulen går att snurra också så att den inte rullar iväg för fort i början innan dom riktigt lärt sig gå så snabbt ännu. Telefonkataloger har vi lagt på också för att den ska bli lite tyngre och inte välter bakåt även om barnet drar i vagnen.

• Blixa

Åhléns-vagnen kostar 199:- Micki-vagnen har jag sett på BR för 249:-

• Kaktusen

Mickivagn på Gekås för 150 kr.

• lurksmulan

Hur pass stadiga behöver barnen vara för att använda vagnen? Min son är 9 månader och han står upp korta stunder om man håller i honom, men han har ingen vidare balans.
    Jag tänkte så att han inte drattar på ändan (eller huvudet!) hela tiden.

Svar på tråden Lära gå vagn, för/nackdelar?