• jen längtar

våfflor till middag

jag skulle vilja laga våfflor till middag ikväll. Behöver tips på tillbehör som gör det lite mer matigt. vad kan passa? bacon, kassler är exempel på vad jag har hemma.
    Så nu hoppas jag att få många recept på matiga våfflor och goda tillbehör
    tack på förhand

• Svar på tråden våfflor till middag
  • mosterYster
    Empan81 skrev 2010-03-25 10:29:02 följande:
    Gräddfil o kräftstjärtar =)
    Åh vad GOTT! Jag addar caviar och hackad lök, byter gräddfilen mot crème fraîche.
  • jen längtar

mums!
    tack det lät gott..tyvärr är inte sonen så förtjust i kräftor så gärna fler exempel med lite barnvänliga smaker...har nån testat med tex bacon?

• BuoBä

Äggvåfflor blir lite matigare tycker jag. Men det är klart, de är inte lika frasiga som frasvåfflor.

Vi brukar ta det vi har hemma till, tex riven ost, färskost, strimlad skinka/salami... Stekt bacon i smulor funkar säkert.

• mosterYster
    jen längtar skrev 2010-03-25 10:34:02 följande:
    mums! tack det lät gott..tyvärr är inte sonen så förtjust i kräftor så gärna fler exempel med lite barnvänliga smaker...har nån testat med tex bacon?
    Har inte testat bacon, men det låter gott. Lägg till keso (gärna kryddad), tomater, kanske lök.

Tror att stekta musslor skulle vara gott också.
  • BuoBä

Mmm paprikakeso med baconsmulor.

(Är den inte lunch snart?? )

• jen längtar

vad mkt goda förslag....jag blir hungrig

• GuteCarra

Precis en sån här tråd jag tänkte starta :D Ska också prova att göra "matiga våfflor" till kvällen. Har tinat upp räkor som jag tänkt ha till. Men vad mer kan man ha?
    Funderade på nån röra på räkor? Löjrom, nån som har provat de?
    Alla tips och gärna recept önskas....

• jen längtar

det blev supersmaskiga mättande våfflor!!
    vi gräddade våfflor med vanligt recept sen gjorde vi en röra på gräddfil och rödlök utöver det så hade vi kräftstjärtar och snaperstekt bacon i småsmå bitar och keso med löksmak detta kombinerades på olika sätt och blev så gott
    tack för alla idéer

• mosterYster
    jen längtar skrev 2010-03-30 21:54:06 följande:
    det blev supersmaskiga mättande våfflor!! vi gräddade våfflor med vanligt recept sen gjorde vi en röra på gräddfil och rödlök utöver det så hade vi kräftstjärtar och snaperstekt bacon i småsmå bitar och keso med löksmak detta kombinerades på olika sätt och blev så gott tack för alla idéer
    Gud så gott!

Jag bröt ner våfflorna i hjärtan som jag dekorerade med:
    1. Pepparrotsost och rökt lax
    2. Crème Fraîche, rödlökshack, kräftstjärtar, svart caviar
    3. Chèvre gratinerd med tryffelhonung, en bit färskt päron
    4. Räkor snabbstekta i chili, vitlök, dill och citron

Till efterrätt blev det våffla med hjortronsylt och grädde.

Kalasgott.
  • mosterYster
    linjes skrev 2010-03-31 09:56:09 följande:
    Nu blev jag sugen på våfflor
    Hehe, bara att börja vispa då!
Svar på tråden våfflor till middag