• Semlan10

Barnvagn för löpning?

Hej!
    Min sambo tränar väldigt mycket och vill ha en vagn som han kan springa med vår lilla dotter i. Han springer ofta och länge så det måste vara en vagn som tål en del.
    Är det någon som har några tips på en lämplig vagn? Behöver man en särskild löparvagn eller funkar det med en vanlig?
    Bra stötdämpning är ju viktigt, likaså att den klarar grusvägar och sånt.
    Än så länge är dottern bara 5 veckor så det är väl för tidigt att börja redan nu. När har ni som har sprungit med era små börjat? Och hur långa har era löparrundor med barnet varit?

• Svar på tråden Barnvagn för löpning?
  • flingansnö

Det finns en massa olika på marknaden! Det de har gemensamt är att de är trehjuliga, med fast främre hjul och väldigt bra dämpade. De har oftast väldigt stora hjul. Vi köpte vår begagnat på blocket och är nöjda, men vi springer inte så långt. Ska man springa lång toch mycket är nog en ny, eller inte så mycket använd begagnad vagn att rekomendera. Googla på joggingvagn så ska du se att du hittar

• Bei Bei

chariot har en vagn som heter chariot coughar och det är en kombinerad cykel/promenad/löpvagn. Kanonbra och finns insats i form av en vagga som är till för spädbarn upp till ca 8-12 månader. Min syster har en sådan, själv har jag en croozer, billigare, men funkar fint att springa med också. Har sett folk som sprungit typ "göteborgsvarvet" med sådana

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Miha

Hej!

Jag har en urban jungle som jag har joggat med sedan dottern var två månader (hon är nu 2 år). För mig har den fungerat toppen även på löparslingorna i skogen. Olika var man har för krav och hur fort man springer vad man behöver för vagn tror jag. Men som sagt denna vagn har varit toppen och har aldrig krånglat trots otaliga mil i all terräng :)

• Semlan10

Tack! Hur stor blir en Chariot när den är ihopfälld? Funderar på plats i bilen (vi har en Volvo V50).

• Bei Bei

vera: Ingen aning, om du bor i en hyffsat stor stad borde den finnas hos cykelaffärer.
    Finns säkert info annars på deras hemsida.
    Min syster fäller aldrig ihop sin.

Den går även att köpa medar till och ha som släde om man gillar att åka längdskidor. Multivagn! Har dock hört att många tycker den är för hög då och tar lite för mkt luftmotstånd.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
Svar på tråden Barnvagn för löpning?