• Skruttis74

Grönt, slemmigt bajs - 1 åring

Hej

Min lilla kille har varit knepig i magen ett tag nu. Det började med att han var magsjuk i 2 1/2 vecka. Då konstaterade läkaren att det var magsjuka han drabbats av. Sen var han frisk och åt normalt, bajsade normalt i ca 4 dagar innan han åkte på en förkylning. Efter det var han frisk i en vecka och sen fick han 3-dagars feber. En vecka senare har han nu blivit förkyld igen.

Nu till saken. Hans mage har varit konstig de senaste ca 10 dagarna. Det är löst och ofta lite gul-grönt i färgen. Luktar väldigt illa! Och nu tyckte jag det var lite slem i det också. Han äter inte just nu, men antar att det är för att han är förkyld. Han ammar däremot nu, både dag o natt. Min fundering är om det kan vara så att han är mjölk-allergiker?? Tidigare har han ätit fil och yoghurt utan några synliga problem. Men för ett par veckor sen började jag göra välling på mjölk och majsmjöl. Tanken slog mig att det kanske är den han har reagerat på? Jag har slutat med det sedan ett par dagar nu men fortfarande är bajset grönt.

Vad ska jag göra, kan det vara mjölk-allergi?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-25 13:49
    Jo, vill tillägga, han har också fått små röda utslag på ena sidan kinden. det har han haft de sista 3 dagarna.

• Svar på tråden Grönt, slemmigt bajs - 1 åring
  • babynow

Hej!

Kan inte ge dig något råd angående mjölkallergin men däremot det gröngula bajset.

Vår dotter hade det i en vecka och jag ringde min suveräna bvc sköterska och hon förklarade för mig att magen hänger ihop med förkylningen. Och det kan faktiskt börja med gröngult bajs för att sedan två dagar senare visa upp förkylning.

Gröngult bajs kan också bero på att de håller på att få tänder, att de har någon virusinfektion (eller dyl). Och som sagt var en förkylning.

Mitt tips till dig - spackla med inotyol i stjärten för det gröngula bajset är mycket frätande. Och nu pratar jag verkligen om att spackla... De blir snabbt mycket röda och får jätteont i stjärten. Så att vänta inte tills det blir rött utan spackla på. Man kan också ge dem sempers magdroppar om man har sådana hemma - de kan hjälpa till att skynda på processen.

Lycka till!

Svar på tråden Grönt, slemmigt bajs - 1 åring