• Finmamma

Ni som försöker bli gravida med pergo för ANDRA gången

Jag vänder mig till er som blev gravida med barn nr två  med pergotime...
    Funka det bättre eller sämre med pergo andra graviditeten?

själv blev jag gravid på 4 kuren första gången men jag fick inte ägglossning av varjekur utan istället varannan.

Verkar som att mina äggstockar är ännu mer passiva nu än vad dem var innan jag blev gravid trots att läkarna sa att det kunde bli bättre efter att man varit gravid. Kan också tillägga att jag har PCO.

tackar alla som svarar

• Svar på tråden Ni som försöker bli gravida med pergo för ANDRA gången
  • bollanmollan

vi försöker också få ett syskon. första gången  åt jag en enkel ingen äl sen en dubbel och blev gravid direkt. nu funkar inte dubbeln på mig men trippeln går bra, har fått ägg varje gång , har nyss haft äl av kur nr 3.

• Finmamma

så det kan vara så att enkel kur inte kommer funka alls denna gången???

• annakohler

enkel fungerade inte första gången när jag fick en dubbel så blev jag gravid på 6:e kuren...nu är min yngsta 18månader....i ska få dubbel dos i juni om vi inte blir gravida själva fram till juni

• lillamy30

Fick dubbel direkt med första barnet. Belv gravid på första kuren. Nu på syskonförsök så började jag också med dubbel. Fôrsta kuren är osäkert om jag fick äl av, nu andra tror jag jag fick äl, fast sent. Dag 26 (tror sonen blev till på en äl dag 16) BIM på fredag...

Så lite trögare denna gången. Har inte PCO-s men PCO.utseende på äggstockarn. I pricsin aldrig egen äl eller mens.

• Finmamma

lillamy, jag har heller aldrig spontan ÄL el mens....och det verkar som att allt förvärras efter en grav istället för att det skall bli bättre.

då kanske enkel kur inte räcker för mig denna gången eftersom jag inte ens fick ÄL av varje kur när vi försökte senast. hmmmm....jag e ganska nervös på hur allt kommer att utveckas....sen är min gyn hopplös att få tag på om det skulle vara något.

• lillamy30
    Finmamma skrev 2010-03-31 08:53:28 följande:
    lillamy, jag har heller aldrig spontan ÄL el mens....och det verkar som att allt förvärras efter en grav istället för att det skall bli bättre.då kanske enkel kur inte räcker för mig denna gången eftersom jag inte ens fick ÄL av varje kur när vi försökte senast. hmmmm....jag e ganska nervös på hur allt kommer att utveckas....sen är min gyn hopplös att få tag på om det skulle vara något.
    Har hört att det kan bli bättre också!

Testa en runda och kolla med älstickor vad som händer. Har inte gyn en telefonsvare du kan lägge besked på? Eller kanske det går att hitta en mailadress på nätet??
  • Finmamma

HOPPAS :=)

jag har tänkt testa med äl stickor denna omgången...men om det kommer vara som sist så kommer jag INTE missa äl för jag hade SÅÅ ont i äggstocken att jag tom kände av den när jag gick. för att inte prata om när jag skulle sätta mig ner el resa mig upp.

jag har inte hört att det blivet bättre än så länge,  men om det har varit så för någon så skriv gärna och berätta :=)

• annakohler

hej jag har fått positiva Äl test båda strecken är lika starka...fick positivt idag med men ännu starkare kan jag vara gravid är på BIM-4

• Finmamma

annakohler, jag testade positivt gravtest på BIM-4 med sonen....tycker det luktar bebis här :=)

• annakohler
    Finmamma skrev 2010-03-31 10:28:36 följande:
    annakohler, jag testade positivt gravtest på BIM-4 med sonen....tycker det luktar bebis här :=)
    mina graviditetstester visade negativt idag med bim-4 men andra dagen i rad positivt med äl test..har aldrig i hela mitt liv fått så här...hoppas att det betyder att man är gravid för i så fall blev jag gravid redan på lh stegringen 20mars

tror du att det kan vara något...jag har pratat med min bm och hon sa att min medicin zidoval påverkar inte bim och äl visar inte när bim är på g sa hon
  • annakohler

precis positivt äl test 19-21 mars kolla mitt galleri "starka bilder" sen andra dagen i rad

Svar på tråden Ni som försöker bli gravida med pergo för ANDRA gången