• Chula

Huvudvärk i slutet av graviditeten

Någon som vet om det är vanligt med huvudvärk i slutet av graviditeten. Har drygt 4 veckor kvar till BM och har sedan en vecka ont i huvudet. Känns som spänningshuvudvärk, men känner mig varken sterssad eller spänd. Gör ont bakom ögonen, i pannan och är ett jäkla bultande.

Tar panodil som hjälper ett tag, men så fort de slutar verkar är ju huvudbultandet där igen.

Har inte högt blodtryck (eller hade inte för 3 dagar sen iaf) så det borde inte vara HF.

Någon annan som känner igen det här med huvudvärk i slutet av graviditeten. Man läser ju mest att det är vanligt i början..
    Suck.
    Vill verkligen inte ha det såhär i 4 veckor till. (eller 6. om man går över tiden..)

• Svar på tråden Huvudvärk i slutet av graviditeten
  • vårat

jag har med huvudevärk men bara på nätterna konstigt nog, då har jag skit ont och det hjälper bara en kort stund med alvidon. har bf 27 april så det kanske är vanligt med huvudvärk mot slutet, man sover ju inte så bra och det är ju mycket annat som frestar på kroppen, så det kanske inte är konstigt att man har huvudvärk. lycka till:)

• RosaNapp

Så har jag haft ett par dagar till en vecka innan pojkarna fötts. Det släppte så snart vattnet gick. Men jag har inte haft den huvudvärken så länge innan bf.

• För blinda själar är alla katter

Hade också huvudvärk för ett par veckor sedan, men sedan jag började äta järntabletter har det faktiskt gått över så i mitt fall var det nog det dåliga järnvärdet . KAnske samma för dig?

• vargaa

Jag fick migrän nu i måndags (4 veckor före bf 25 april). Har innan dess inte haft det sen i början av graviditeten. Har inte migrän annars.

Min migrän berodde på hormoner tidigare i grav för då kollade jag både järn och bl-tryck och allt var bra. Började äta järntabletter för nu ca 3 veckor sen och har gjort ett uppehåll på några dagar pga illamående. Men äter dem nu igen. Vet inte om det kan vra lågt järn som är orsaken, men jag tror nog mer på att det är hormonerna som spökar.

Äter inget för det. Vilar bara.

BF 25 april 2010 - www.vargaaa.blogspot.com
  • PetraK

Jag är i v38 och har snart haft konstant huvudvärk i 5 veckor. Läkarna kan inte hitta något fel förutom låga värden över lag. Jag kommer förmodligen få ha det så tills förlossningen. Det kanske är vanligare än man tror.

Svar på tråden Huvudvärk i slutet av graviditeten