• Emmel

Lekstuga - tips

Jag efterlyser lite tips om lekstugor. Vi funderar på att köpa en till våra barn i sommar. Barnen är då 3 och 4,5 år. Vi har redan en lekstuga på tomten men den är så stor och vi använder den som förråd och tänker fortsätta att göra det.

Vi vill ha en lekstuga som är lätt att sätta upp, d v s en byggsats.

Någon som har tips på en bra lekstuga och var man kan köpa den? Andra tips om lekstugor tas också gärna emot.

• Svar på tråden Lekstuga - tips
  • Killen1

Jag kan bygga en åt er. Hitta något ni tycker om så kan jag fixa det :)

• Emmel
    Killen1 skrev 2010-03-25 18:22:59 följande:
    Jag kan bygga en åt er. Hitta något ni tycker om så kan jag fixa det :)
    Det låter bra... bara du inte är för dyr eller bor på andra sidan jorden eller så
  • Killen1
    Emmel skrev 2010-03-25 19:36:03 följande:
    Det låter bra... bara du inte är för dyr eller bor på andra sidan jorden eller så
    Nej det gör jag inte, jag bor i östergötland. Klart det inte är dyrare än att köpa en ny i en affär :)
  • Emmel

Någon som vet hur jag kan få tag på denna kille som tydligen kan bygga en lekstuga. Eller någon annan som kan bygga en sådan åt oss???

• Mummy

Är ni inte allt för ohändiga finns det beskrivningar på nätet för lekstugor

• Butterscotch

Vi ska också bygga lekstuga i sommar och jag är sugen på att göra en övervåning och bygga dit en rutschkana från en dörr/fönster därifrån (tänkte först ha ett platt tak som de kan leka på, med rutschkana, men kom fram till att lekstugan förmodligen skulle rasa om det kommer mycket snö på vintern). Har inte sett några lekstugor/ritningar som har så men det ska väl gå att få till ändå

• Pappa G
    Emmel skrev 2010-04-22 22:22:48 följande:
    Någon som vet hur jag kan få tag på denna kille som tydligen kan bygga en lekstuga. Eller någon annan som kan bygga en sådan åt oss???
    Steg 1 är ju att du avslöjar var lekstugan ska byggas..

Det finns annonser på ex. Blocket då och då om erbjudande om byggande av lekstugor, friggebodar m.m.
  • johandra

Tänk bara på att göra/köpa den fullhög innuti så ni kan stå upp obehindrat i den när ni blir bjudna på fika av barnen...Min man byggde en stuga förra året och vi är såå glada att vi kan stå upp i den,för vi tillbringar en hel del tid där inne även vi

Vi byggde en med hjälp av beijer-bygg´s hjälpsidor..Är man normalhändig så fixar man det galant

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • Mamma 04 och 06

Hur gam

johandra skrev 2010-04-23 22:46:48 följande:
    Tänk bara på att göra/köpa den fullhög innuti så ni kan stå upp obehindrat i den när ni blir bjudna på fika av barnen...Min man byggde en stuga förra året och vi är såå glada att vi kan stå upp i den,för vi tillbringar en hel del tid där inne även vi Vi byggde en med hjälp av beijer-bygg´s hjälpsidor..Är man normalhändig så fixar man det galant
    Hur lång tid tog det att bygga lekstugan? Hur gamla är barnen? Jag är också sugen på en lekstuga, men vet inte om det är värt mödan eller inte.
  • johandra

Våra barn är 2 och 4 år...Tja,det tog inte så lång tid att göra den hyffsat klar,men sen ledsnade maken så sista piffet tog ett tag innan det blev slutfört Men jag vet inte,effektiv byggtid en vecka kanske??

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
Svar på tråden Lekstuga - tips