• skogstjejen19

    Samla papper

    Hej

    Vi håller på att samla papper till vårat land.
    Nu till min fundering jag känner mig helt lost.
    saxat från pm3
    Översättningen av hemutredningen ska göras av auktoriserad översättare. De uppgifter
    som finns på försättsbladet överförs av översättaren till blanketten "Report”.


    Ja det med översättaren är ju inga svårigheter, men vilket blad är försättsbladet????? och "Report" har översättaren den blanketten för vi har inte fått någon.

    Och vilket är protokollsutdraget för det ska tydligen inte med, inte heller ärendebladet men det antar jag är det bladet det står ärendeblad A på....

    Våran hemutredning börjar med en sida där våra namn står och personnummer, medborgare och yrke. Får för mig att det kan vara försättsbladet, har jag rätt???
    De papperet är uppdelat i olika rutor
    sökande
    Bostad
    Familjeförhållanden
    ansökan om medgivande
    Utredning.
    Tänker jag rätt om detta papper???

    Protokollsutdraget är det de papperet som det står medgivande enligt 6 kap. 6§ andra stycket och 12§ SoL våra namn och personnummer, sen ärendebeskrivning, under det Beslut, sen Socialnämndens Individutskott erinerar om:

    Har jag helt fel på alla papper eller tänker jag rätt??????

    Tacksam för svar
    kram på er

  • Svar på tråden Samla papper
  • majsalotta

    Kontakta er adoptionsförmedling och gå igenom exakt vilka papper som skall översättas med dem! Det är svårt att själv läsa sig till vilka av sidorna som skall med, men de har ju en kopia av er utredning och ni kan över telefon gå igenom papper för papper för att vara på den säkra sidan så att ni inte översätter något i onödan eller missar något papper.

    Angående försättsbladet har jag för mig att vi fick en engelsk mall mailad från AC som vi kunde bifoga till vår översättare.

    Lycka till med allt papperssamlande!

  • Kwela

    Lånar din tråd lite och frågar hur man hittar en översättare? Får man förslag från adoptionsorganisationen eller måste man leta på egen hand? Hur länge måste man vänta?

  • skogstjejen19
    Kwela skrev 2010-04-07 17:15:03 följande:
    Lånar din tråd lite och frågar hur man hittar en översättare? Får man förslag från adoptionsorganisationen eller måste man leta på egen hand? Hur länge måste man vänta?
    Man får tips från organisationen och hur lång tid det tar beror på vilken översättare man väljer, men oftast så lämnar dom prisförlag med tidåtgång.
  • skogstjejen19
    Kwela skrev 2010-04-08 18:29:37 följande:
    Tack snälla för svaret! Har allt löst sig för dig?
    Ja det som jag funderade över i denna tråd har löst sig.
    Snart är vi klara med våra papper hoppas vi iallafall.
Svar på tråden Samla papper