• IVFmamma

När förstår barn läskiga saker??

När förstår barn monster osv? Alltså tycker en 15 mån att monster är läskiga?? Låt oss säga att jag tittar på Sagan om Ringen med min 17 mån, tycker hon att orcherna är läskiga?? Förstår ni min fråga/fundering??

• Svar på tråden När förstår barn läskiga saker??
  • fruis

Det är väldigt individuellt. Vissa barn i den åldern reagerar, andra inte. Behöver inte heller vara monstren de blir rädda för utan något helt annat som de upplever som läskigt. Prova och vakta noga på hennes reaktioner. Hon lär säga ifrån och börja gråta eller skrika om hon blir rädd.

• crazy mom

Jag tror ganska små barn kan uppleva filmer som läskiga. Både visuellt men även musiken som är på skräckfilmer.

Min dotter som är drygt 2 år kollar ibland på Barda. Det är ju läskigt och hon vet precis vad som är läskigt och vilka som är "snälla". Dom är smarta dom små liven =)

• IVFmamma

Jag låg nämnligen och kollade på True Blood och dottern (17mån) sov i min famn, när det var ca. 5 min kvar så vaknade hon och låg kvar i min famn och då kom jag bara att tänka på det, tänk om hon tycker det är läskigt?? Men hon var så glad och vinkade till de i tvn och sa Hejhej!

• IVFmamma

Jag har inte planerat att se Sagan om ringen med henne men jag bara kom att fundera på när barn börjar uppfatta "läskiga" saker..

• Minxy

För oss har det inte börjat märkas förrän nu - sonen är 2 år och har börjat säga "Nej" mot det han tycker är läskigt på tv:n. Han pekar på tv:n och säger "Där nej!"

Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
Svar på tråden När förstår barn läskiga saker??