• Väntan på en liten

Håller ni med?

tanten på Tv 4 nyheterna om att pappor är livsfarliga för sina barn under 3 år?

Längtar...
  • Svar på tråden Håller ni med?
  • Tygtiiger

Nej. Det är ju fullständigt absurt. Och om jag tittar på människor omkring mig så är männen i gemen goda och inkännande föräldrar.

det där är ett typexempel på när biologismen blir vansinne - kvinnor har en livmoder så därför är de de ENDA som kan ta hand om små barn. Meh.

• Väntan på en liten

Ni såg inslaget också. helt sjukt och jag lovar det kommer bli ramaskri från fäder imorgon efter detta. Kan inte förstå att män skulle vara sämre än mammor på att ta hand om sina små.

Längtar...
  • vindil

Hm. Var det inte en som pratade om det förut, nån doktor? Som menade att män inte har samma förmåga som kvinnor att ta hand om spädbarn.

Sen har vi ju rabiata Elise Carlsson (?) också... som aldrig kommer över Alva Myrdal.

• Väntan på en liten
    vindil skrev 2010-03-25 20:38:27 följande:
    Hm. Var det inte en som pratade om det förut, nån doktor? Som menade att män inte har samma förmåga som kvinnor att ta hand om spädbarn.Sen har vi ju rabiata Elise Carlsson (?) också... som aldrig kommer över Alva Myrdal.
    Har också något svagt minne av det, men jag minns inte vem det var.
    Längtar...
  • Eisa

Ingen aning. Jag tänker inte förkasta forskning bara för att den är oetisk i alla fall.

Svar på tråden Håller ni med?