• Dockmakaren

Vad ska man ha på väggen i trappen - familjefoton går fetbort.

Hur ser era "trappväggar" ut? Någon som vill visa eller komma med råd och idéer?

Det är ju så mycket vägg och jag vet inte vad jag ska göra med den. Känns alldeles för mys-Svensson att sätta upp familjefoton och det är inte min stil. Men som det är nu - helt kalt - det går ju inte heller.

• Svar på tråden Vad ska man ha på väggen i trappen - familjefoton går fetbort.
  • Marleen

jag har en svart trappa med en högblank svart fondvägg hela vägen upp med silverfärg rinnande ner från taket till trappgolvet.... skit fräsigt ;). och lätt att göra själv, övriga väggar trappan upp e vita o "hallen där uooe ovan trappan e också vit

• Linam370

IKEA har en snygg tavla. Ett tyg spänt på en ram tror jag det är. Motivet är iallafall eiffeltornet i svartvitt. Den är stooooor och supersnygg!

• Anatha

Konst? Det är väl det man brukar ha på väggarna?

• Dockmakaren

Tack för tipsen.

Konst...ja, det är ju ett väldigt vitt begrepp. Konst kan ju innebära så oändligt mycket och jag vill ha olika tips på sånt. Att säga "konst" ger mig inte så mycket i inspirationsväg, tyvärr, då hade jag inte behövt starta tråden.

Men i övrigt var det precis vad jag menade, Marleen och Linam370, olika saker att inspireras av. Tack så mycket!

• La Lola

I våran trapp ska jag sätta tavlor av gamla pappersdockor.

Det passar kanske inte annat men det finns ju en massa saker man kan rama in som är personligt.

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Anatha
    Dockmakaren skrev 2010-03-25 21:19:03 följande:
    Konst...ja, det är ju ett väldigt vitt begrepp. Konst kan ju innebära så oändligt mycket och jag vill ha olika tips på sånt. Att säga "konst" ger mig inte så mycket i inspirationsväg, tyvärr, då hade jag inte behövt starta tråden.
    Ja och eftersom du inte ger någon information av vad du i övrigt har för smak eller inredningsstil så blir det ju omöjligt att ge något specifitk tips.

Alla kan ju berätta vad de har i trappan men vad spelar det för roll att det finns olika sorters saker vet väl du också? eller? Jag har foton i min trappa. Svartvita konstnärligt tagna på platser som är vackra och betyder något för mig.
  • La Lola
    La Lola skrev 2010-03-25 21:26:09 följande:
    I våran trapp ska jag sätta tavlor av gamla pappersdockor. Det passar kanske inte annat men det finns ju en massa saker man kan rama in som är personligt.
    annat = alla  

*trött*
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Mamma Zara

i mitt förra hus hade jag en stor fototapet av en järnväg.. :)

• johandra

Jag hade en lampa som jag gjort av en gipsimmitation av min mage (bild i galleriet)..

nu har vi bytt trappa dock så nu funkar det inte längre med lampan så nu måste jag med hitta nåt nytt..

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219,bebis beräknad 3/4-10
  • flixflax

Man kan ju ha andra foton som man tagit vi har en massa blandade kort. Köp snygga posters och rama in. vad vill du ha för stil? Modernt? 50-tal? Lantligt? Vitt? Svart? Färg?

Svar på tråden Vad ska man ha på väggen i trappen - familjefoton går fetbort.