• Loppan11

Företag som erbjuder matkasse/middagspåse. Någon med erfarenhet?

Någon här på familjeliv som har erfarenhet av att köpa färdiga matkassar/middagspåse. Jag tänker på dessa som innehåller ingredienser till typ 5 middagar. Har för mig att det finns något bolag som heter Linas matkasse.

Vad tyckte ni om tjänsten?? Vad kostade det? Var det knepiga/lätta rätter att laga till?

• Svar på tråden Företag som erbjuder matkasse/middagspåse. Någon med erfarenhet?
  • GrönaDruvan

En arbetskamrat till mig har detta.
    Hon tycker det är bra. Första gången man testar det trör jag det kostade 499 kr, sen 799 kr..
    Bra variation på mat..

• Loppan11

Vet du vad företaget heter?

• Svinto

Vi har haft Linas matkasse men har en paus nu då jag inte är så glad för att laga mat
    De var bra, varierad mat o många recept som man kanske inte hade testat annars...
    Man kände sig väldigt nyttig när man åt denna mat!

• Xara

Vi fick vår första kasse (Linas matkasse) i måndags. I går lagade vi laxrätten (mums!) och idag svängde vi ihop korvrätten.

Jättekul än så länge : vi var i desperat behov av en energikick på matlagningsområdet .

Någon mer nybörjare på området?? Jättenyfiken, byter gärna erfaernheter!

• funfactory

Det låter som en kanon idé. Men det är ju tyvärr bara 5 middagar. Så matkostnaden blir ganska hög för fortsätt från det så ska man har morgonmat, lunch lådor och mat för helgen. Men det är garanterat något jag ska prova när man inte är student längre :)

• levandecharader

Vi hade Linas matkssse för några veckor sen men vi sa upp det. Flera saker i kassen var ofräscha/ruttna så vi var väldigt missnöjda.

• Xara

levandecharader: Usch då!! Ja då slutar jag med.

Men i vår första kasse var allt tipp-topp, så de får väl en chans till ! Ikväll gjorde vi fläskfilé-rätten , helt underbart med de ugnsbakade rotsakerna till! Just nu känns det som sällan med varannan vecka... !

• Svinto

När vi hade Linas matkasse så var allt fräscht o fint. Alltid högsta kvalité.

Har för mig att det står något om det på deras hemsida (gjorde det förr iallafall)  att om man inte är nöjd med varorna så ska man kontakta dem för att få ersättning.
    Kolla upp det!
  • levandecharader
    Svinto skrev 2010-04-04 14:16:13 följande:
    När vi hade Linas matkasse så var allt fräscht o fint. Alltid högsta kvalité. Har för mig att det står något om det på deras hemsida (gjorde det förr iallafall)  att om man inte är nöjd med varorna så ska man kontakta dem för att få ersättning. Kolla upp det!
    Jag reklamerade varorna och fick en liten slant tillbaka så det var ju bra. Problemet är ju bara när man står där och ska laga maten och inte har allting pga att de har skickat med dåliga varor, då blir iaf jag irriterad. Det blev flera turer till affären den veckan för att komplettera
Svar på tråden Företag som erbjuder matkasse/middagspåse. Någon med erfarenhet?