Silencefg skrev 2010-03-25 22:09:38 följande:
Jag skulle gärna hjälpa dig, men jag har inget måttband. Bad min sambo hjälpa mig och få fram någon sorts uppskattning men han tyckte det kändes olustigt.... Känns det svullet och "onormalt" så är det säkert det. Jag tycker du ska gå på känsla och faktiskt ta det för vad det är. Har du ont och så? Kan det vara virus/infektion som ligger bakom?
Jag har tyckt att det varit svullet länge, inget öm. Jag har hela tiden trott att jag bara blivit "fet" och allt satt sog på halsen.. men så satt jag och fikade med en sjuksköterska igår och HON tog upp att hon tyckte att halsen var större än i vanliga fall. Dessutom tycker hon att jag varit tröttare än vanligt. HAr en dotter på 1½år, klart man är trött då.
Vi ska försöka med syskon till henne nu i vår (provrör) men min vän tycker absulut att jag ska söka för detta. Jag tycker att jag varit tillräkligt ´på sjukhus med utredning om barnlöshet men nu har jag tänkt o tänkt och tänk OM något är fel. Inte så smidigt att dra igång ett ivf (som vi bekostar själva med sparade pengar) om något är fel....
Ville därför få ett hum om jag är ovanligt tjock om halsen eller inte...