• kvinnan

Leksands sommarland

Någon som varit där och vill berätta hur det är där?
    finns det något bra hotell nära? eller något annat bra boende?

• Svar på tråden Leksands sommarland
  • Katta86

Det enda jag hört är att det är lite dåligt på säkerheten. Kommer inte ihåg vad det var men flera som tycker det vart läskigt. Skara ska vara mycket bättre.

Älskar mina underbara ungar Anton 070802 och Molly 090709!!
  • kvinnan

usch då lät ju inte bra men vi har mycket längre till skara därför tänkte vi testa leksand

• thomasw

Du skall åka dit dagen innan vid 16:00-tiden och köpa återbesöksbiljetter för halva priset

• kvinnan

kan man köpa det till dagen efter?
    vet att på andra orter kan man bo på hotell och då ingår inträdet till djurparken i hotellpriset men finns det nåt sånt i leksand oxå?

• tamate

ang det här med säkerheten kan vara en lite gammal grej, när jag gick i skolan i Leksand så hände sommaren innan (2004 tror jag) att det stack ut en sak på ena vattenrutschbanan, en mutter eller något, så det var några som skar sig innan man uppdagade vad som var fel. detta stod det en hel del om i tidningarna, men jag har inte hört något sedan.

• Katta86
    tamate skrev 2010-03-26 03:40:09 följande:
    ang det här med säkerheten kan vara en lite gammal grej, när jag gick i skolan i Leksand så hände sommaren innan (2004 tror jag) att det stack ut en sak på ena vattenrutschbanan, en mutter eller något, så det var några som skar sig innan man uppdagade vad som var fel. detta stod det en hel del om i tidningarna, men jag har inte hört något sedan.
    Nja.. Tror inte det är det.. Om jag inte minns fel så var det allderless för mycket folk och dålig övervakning. Men jag kommer inte riktigt ihåg. Strunt samma! Man måste ju testa själv för att kunna ha en åsikt! =)
    Älskar mina underbara ungar Anton 070802 och Molly 090709!!
  • mia maria

Jag ahr varit på Leksands Sommarland flera ggr o jag tycker att det är kanon! Har aldrig hört något negativt om det förut.
    Det ligger en jättebra camping alldeles "vägg i vägg" som heter Leksands Strands Camping. Sen finns det säkert annat bra boende i Leksand också, gå in på Sommarlands hemsida o kolla om det finns några länkar där.

• kvinnan

mia maria: är stugorna fina? stora? dusch i stugorna? restaurang på området?

• thomasw

Eftersom du ändå måste ta bil dit (till Leksand) kan du lika bra välja en camping i Rättvik - jag ser båda som bätter

• FreeForAll
    kvinnan skrev 2010-03-26 22:10:17 följande:
    mia maria: är stugorna fina? stora? dusch i stugorna? restaurang på området?
    Ja, det finns restaurang och olika storlekar på stugor.

Annars finns det en massa hotell i Tällberg som ligger knappa milen därifrån.
    Det ante mig.
  • kvinnan

ingen som vet om det finns nåt paketpris typ hotell och inträde?
    ligger sommarland mitt i leksand? ja vi måste ha bilen dit men vill bo ganska nära sommarland eftersom det är enbart därför vi åker dit och barnen blir så trötta på att åka bil.
    Men en mil är ju inget problem
    hittar ingen bra info på nätet men jag är heller inte bra på att söka

• FreeForAll
    kvinnan skrev 2010-03-26 22:41:14 följande:
    ingen som vet om det finns nåt paketpris typ hotell och inträde? ligger sommarland mitt i leksand? ja vi måste ha bilen dit men vill bo ganska nära sommarland eftersom det är enbart därför vi åker dit och barnen blir så trötta på att åka bil. Men en mil är ju inget problem hittar ingen bra info på nätet men jag är heller inte bra på att söka
    siljan.se/
    www.sverigeresor.se/resor/sverige/camping/leksand/leksand-strand-stugby-cam/575282
    www.sommarland.nu/
    Det ante mig.
  • tamate
    Katta86 skrev 2010-03-26 07:33:35 följande:
    Nja.. Tror inte det är det.. Om jag inte minns fel så var det allderless för mycket folk och dålig övervakning. Men jag kommer inte riktigt ihåg. Strunt samma! Man måste ju testa själv för att kunna ha en åsikt! =)
    vet faktiskt inte, tänkte åka dit flera gånger medans jag bodde där nere men det blev aldrig av.
    men jag har bekanta som varit dit som tyckt det varit mysigt.
  • thomasw

Ja men du kan ju inte åka dit bara för sommarland i Leksand - ta Badeland i Borlänge på vägen också

• mia maria

Vi brukar åka dit "bara" för Sommarland i Leksand!

Campingen bredvid har ett stort utbud på olika stugtyper, o det finns en restaurang på området, o även pool med vattenrutchkana, fin badstrand osv.

Om du går in på www.sommarland.nu så kan du boka boende via dem. Eller gå in direkt på www.leksandstrand.se eller www.leksand.se

Lycka till!

Svar på tråden Leksands sommarland