Stor salivproduktion - vanligt?
Sen jag blev gravid har jag fått en sån enorm salivproduktion. Det är inte hela tiden men flera ggr per dag är det jättemycket. Känns lite äckligt, särskilt om man samtidigt mår lite illa.
Sen jag blev gravid har jag fått en sån enorm salivproduktion. Det är inte hela tiden men flera ggr per dag är det jättemycket. Känns lite äckligt, särskilt om man samtidigt mår lite illa.
Ingen som känner igen sig i mitt "konstiga" problem?
JAAAAAGGGG!!!
Jisses vad jag savar. Känns jätteäckligt! Jag mår illa och kräks om jag sväljer allt och därför går jag runt med en inlindad liten flaska som jag använder som "spottkopp". Inte särskilt attraktivt men vad gör man. Har läst i nån bok att ökad salivproduktion kan vara en biverkning av graviditet men har bara hört talas om en annan person (förutom du) som haft samma problem. Hoppas det inte håller i sig hela graviditeten!
Du är inte ensam!!!
ellie
Åh, jag som trodde jag bara inbillade mig eller nåt. Har verkligen inte hört talas om någon annan som har detta problem. Inte så mycket respons härinne heller...
Men visst är det äckligt. Just nu kommer det i perioder, det var nog några dagar sen. Är i v 16 nu så det kanske är nåt som avtar.
Det var verkligen fruktansvärt under den tiden när jag mådde illa. Då hände det att jag bara kräktes upp saliv ibland, ganska stor salivproduktion mao!
Tycker inte om att gå och spotta när jag är ute heller, fick passa på när jag var själv på gatan, fniss.
Hoppas det lättar för dig också!
Kram Ann-Sofi
Själv dreglar man ju som en hund :D
Oj, det finns fler! Vilket ju egentligen är tråkigt men det är ju skönt att man inte är ensam...
D e samma här usch d e så äckligt å jobbigt....
Jag har samma, fàr gà och spotta stup i kvarten.
Jag hade det när jag väntade min pojke ocksà men dâ gick det över innan vecka 18, är nu i vecka 16 sâ jag hoppas att det ska gâ över nu med.
Ja e bara i vecka 11 så d låter som ja får stå ut ett tag
haha aa kuddeb är blöt efter som man dräglas om satan hehe
Hej
Med mitt 4 barn bara rann det ur munnen ända tills hon föddes, det var skitjobbigt.
Jag hade alltid med mig en barnhink som jag spottade i ( äckligt), och inte mådde man bättre för det.
Nu när jag väntar 5 barnet har jag samma problem men fick en tablett utskrivet på mvc som heter lergigan comp. Den dämpar illamåendet + att en av biverkningarna är munntorrhet....hahahaha, nu har jag i alla fall nästan normal salivprodiktion.
Värt att testa.....
Lycka till !!
JAAAG MEE!!!
Det rinner till en massa saliv hela tiden! När jag gåre ute så måste jag spotta hela tiden! Folk tycker ju att jag är jätte äcklig!
Det skummar sig i munnen!
Jag har börjat pressa citron i ett glas med vatten, riktigt surt, så smuttar jag på det då och då. Känns som dte sura torkar upp i munnen ett tag!
Strax efter jag startade denna tråd gick mitt "problem" faktiskt över. Nu är jag i v 18 och salivproduktionen har återgått till det normala tack o lov. Hoppas det gör det för er också.