• Indillia

Hur snart efter färgning kan man tvätta håret?

Jag var hos frisör och färgade håret för två dagar sen. Färgning, inte toning alltså. Idag fick jag klet i det av min (just då mindre) gulliga dotter, så jag tvättade håret och mycket av färgen försvann! Närmast hårbotten sitter mer av färgen kvar. Är det meningen att det ska försvinna en del blev något fel? Det var ju så fint innan

• Svar på tråden Hur snart efter färgning kan man tvätta håret?
  • The Black Lady

Så mycket ska inte försvinna, ring tillbaka till din frissa!

• The Black Lady

Glömde skriva: efter 2 dygn kan du tvätta håret...

• helene306

Jag har alltid tvättat håret dagen efter färgning, både hemmagjort och hos frisör. Oftast blir vattnet när man tvättar väldigt färgat och det är överskottsfärg som går ur. Är du missnöjd måste du vända dig till din frisör.

• anna1975

Jag skulle oxå gå tillbkaka

• Lizzyzz

jag skulle ringt tillbaka..
    man ska ju inte betala massor för att få ha fint hår i 2 dagar

Sandra 7år, Lucas 6år, Tor & Caroline 4år, Simon 4mån
  • Indillia

Tack för svaren. Jag får väl höra av mig till henne och i värsta fall göra om. Det är en bekant som gjorde det och hon tog inte alls mycket betalt. Inga stora pengar kastade i sjön för min del, men ändå.

• Anna o Leia

Ibland fäster inte färgen som den ska och då får frisören färga om det. Det hände mig en gång. Jag fick håret färgat hos frisören och när dom sköljde ur färgen fäste den inte utan dom fick göra om det direkt. Åkte hem, och tvättade håret efter någon dag och då försvann typ all färg. Jag åkte tillbaka och fick det nyfärgat i en anna färg som fäste på riktigt. Och det kostade inget extra:)

Svar på tråden Hur snart efter färgning kan man tvätta håret?