• myrstacken

Jag ger min dotter ofta fiskbullar då det är snabb och enkel mat.

Jag ger min dotter ofta fiskbullar då det är snabb och enkel mat. Men är det lika onyttigt som falukorv och blodpudding då det är halvfabrikat.

• Svar på tråden Jag ger min dotter ofta fiskbullar då det är snabb och enkel mat.
  • Ullis 10

Äh,vet inte - har aldrig ätit det o blodpudding men massor av falukorv mm! Allt är väl ok i lagom mängd.

• 071001

Det gav jag Siri ofta också för att det var så lätt. Tror inte att det är sämre än nåt annat att ge, i halvfabrikatsväg.

• lunkentuss

fiskbullar är helt ok mat, det enda är att det är mkt potatismjöl tillsatt, så det är inte mkt fisk... Däremot innehåller det ju inte lika mkt fett som blodpudding o falukorv, vilket ju är bra eftersom fettet i falukorv o blodpudding inte är nåt nyttigt fett =)

• Posh Foxy Baby

TS du behöver professionell hjälp med dina matbekymmer. Jag föreslår att du bokar tid med dietist som kan förklara för dig på ett pedagogiskt vis, som kan besvara dina många många frågor gällande kost!
    Lycka till!

٩๏̯͡๏)۶
  • Elsans

Men snälla Luckysun, flåt Myrstacken, du kan äta falukorv varenda jävla dag. Det är ändå mer hälsosamt än att vara så nojig som du är! Sök hjälp, om inte annat för att inte överföra dina nojor på din dotter.

• CarlHerman

Du verkar oroa dig väldigt mycket över vad du ger ditt barn att äta. Varför ge henne halvfabrikat så ofta (som det verkar vara enligt dig själv) om det gör dig så orolig?

Som andra säger, det är säkert inte värre än något annat färdiglagat.

• 071001

Om hjälper så är Siri uppvuxen på mat som Felix köttbullar, Soldatens ärtsoppa, Scans falukorv, Pommes frites, köttfärssås, kassler, kyckling ja allt du kan tänka dig. Du är inte ensam om att ge sånt till ditt barn. Skillnaden är att jag inte oroa över detta.

• Sommarpresent
    myrstacken skrev 2010-03-26 11:47:02 följande:
    Jag ger min dotter ofta fiskbullar då det är snabb och enkel mat. Men är det lika onyttigt som falukorv och blodpudding då det är halvfabrikat.
    Varierad hemlagad mat med näring, vitaminer, fibrer... kanske vore något?
  • myrstacken
    071001 skrev 2010-03-26 12:00:44 följande:
    Om hjälper så är Siri uppvuxen på mat som Felix köttbullar, Soldatens ärtsoppa, Scans falukorv, Pommes frites, köttfärssås, kassler, kyckling ja allt du kan tänka dig. Du är inte ensam om att ge sånt till ditt barn. Skillnaden är att jag inte oroa över detta.
    Tack Siris mamma. Ska föröka koppla bort detta men jag vill ju min flicka det bästa samtidigt som jag itne alltid orkar vara en präktmamma som lagar all mat från grunden.
Svar på tråden Jag ger min dotter ofta fiskbullar då det är snabb och enkel mat.