Jag ger min dotter ofta fiskbullar då det är snabb och enkel mat.
Jag ger min dotter ofta fiskbullar då det är snabb och enkel mat. Men är det lika onyttigt som falukorv och blodpudding då det är halvfabrikat.
Jag ger min dotter ofta fiskbullar då det är snabb och enkel mat. Men är det lika onyttigt som falukorv och blodpudding då det är halvfabrikat.
Okej
Äh,vet inte - har aldrig ätit det o blodpudding men massor av falukorv mm! Allt är väl ok i lagom mängd.
Det gav jag Siri ofta också för att det var så lätt. Tror inte att det är sämre än nåt annat att ge, i halvfabrikatsväg.
fiskbullar är helt ok mat, det enda är att det är mkt potatismjöl tillsatt, så det är inte mkt fisk... Däremot innehåller det ju inte lika mkt fett som blodpudding o falukorv, vilket ju är bra eftersom fettet i falukorv o blodpudding inte är nåt nyttigt fett =)
TS du behöver professionell hjälp med dina matbekymmer. Jag föreslår att du bokar tid med dietist som kan förklara för dig på ett pedagogiskt vis, som kan besvara dina många många frågor gällande kost!
Lycka till!
Men snälla Luckysun, flåt Myrstacken, du kan äta falukorv varenda jävla dag. Det är ändå mer hälsosamt än att vara så nojig som du är! Sök hjälp, om inte annat för att inte överföra dina nojor på din dotter.
Du verkar oroa dig väldigt mycket över vad du ger ditt barn att äta. Varför ge henne halvfabrikat så ofta (som det verkar vara enligt dig själv) om det gör dig så orolig?
Som andra säger, det är säkert inte värre än något annat färdiglagat.
Om hjälper så är Siri uppvuxen på mat som Felix köttbullar, Soldatens ärtsoppa, Scans falukorv, Pommes frites, köttfärssås, kassler, kyckling ja allt du kan tänka dig. Du är inte ensam om att ge sånt till ditt barn. Skillnaden är att jag inte oroa över detta.