• Svar på tråden Heta Juni om man är född i juli?
  • Melike

Neee men gud det går ju inte för sig!!!!

vad spelar det för roll det e ju bara ett namn, det kan ju va jobbigt för barnet när det e större o folk frågar om hon e född då, för det kommer ju folk göra...

jag tycker Juli är finare än Juni faktiskt...

• Jemalex

Juli är faktiskt ganska snyggt. Även med ett e på slutet.

Bäst att se till att trycka ut ungen innan - månadsskiftet. Att heta juli och vara född i augusti funkar inte lika bra.

Eller kanska knipa och döpa den till Augusti.
    Ella Augusta ...haha.

• Melike

blir det en flicka så hoppas på juli, men pojke är augusti perfekt, augusti är lite mer maskulin.

Fan att jag inte tänkte på det min tjej är född i september
    det e ju jätte fint både på turkiska och svenska :D september på turkiska är Eylül och ett ganska vanligt namn för de som är födda i sep. lite ot

• kajsa27

Vi funderar också på det namnet (fast med stavningen Junie), och barnet är beräknat i början av Maj. Jag tänkte tanken att det kommer låta roligt "Junie är född i maj", men skitsamma tycker jag! Det är ett så fint namn!

• emet

vi funderar också på Juni och är beräknade i juli, inget jag har tänkt på faktiskt förrän jag såg den här tråden :)

• Jamirl

Nä, spelar ingen roll, men July är superfint

• Jamirl

eller Jolie, Jodie (min kompis dotter heter Jodie, så sött)

• Dixie

min dotter var beräknad till den 30 juni - och vi hade Junie som förslag -  men hon kom inte förrän i juli och för oss kändes det fel att ge namnet Juni då - det blev en Astrid istället!

• FamilyGay

Det är klart man kan, tror inte alla som heter Maj är födda i maj{#lang_emotions_smile}

• Lisa87a

min farmor heter anne-may och föddes andra maj. :)
    Juni är väldigt fint! Det är inte så att man kommer presentera sig med födelsemånaden också.. :)

• kajsa27
    Jamirl skrev 2010-03-27 19:32:39 följande:
    eller Jolie, Jodie (min kompis dotter heter Jodie, så sött)
    Hur uttalas Jodie? judi eller jodi?
  • Jemalex

Helt plötsligt kommer ni upp med massor av fina namnförslag. Jag som har haft torka ett tag.

Anne-may den andra maj var ju hur coolt som helst.

Jag tycker bara att det är viktigt att man kan uttala namnet när man läser det, så att barnet inte alltid ska få boksatvera namnet.

Min sambo vill Noomi, men ingen hajjar hur man ska säga det.
    jag gav förslag Nåmi men det funkar inte så bra nationellt va?!

• c1ssi

Klart att det går bra. Min dotter heter Juni och är född i september.
    Helt opartiskt tycker jag att det är ett superfint namn

Svar på tråden Heta Juni om man är född i juli?