• Plåstret

Är Kérastase ett bra/prisvärt shampoomärke?

Hej!

Jag är lite sugen på att köpa Kérastase shampoo för färgat hår
    (Bain Miroir 1) och undrar om någon testat det och tycker det
    är bra? Prisvärt? Funderar även på inpackningen i samma serie.
    Tack på förhand!
  • Svar på tråden Är Kérastase ett bra/prisvärt shampoomärke?
  • susannemalmö

Sådär tycker jag. Kerastase är enligt vänner och min frisör jättebra om man har tunt elelr skandinaviskt hår. Jag tyckte det var värdelöst på mitt hår med tjocka hårstrån.
    Så, det ebror nog på vad du har för hår.

• Plåstret
    Joico skrev 2010-03-26 17:55:11 följande:
    Jag använder det och tycker det är jättebra! Beställer från www.feelunique.com/, mycket billigare. Har inte provat inpackningen och inte balsamet, men schampot är bra
    Vad kul att höra! :)
    Har varit inne där och tittat och den sidan verkar bra.. hur länge brukar du få vänta på ditt paket efter du beställt därifrån?
  • Plåstret
    susannemalmö skrev 2010-03-26 18:01:15 följande:
    Sådär tycker jag. Kerastase är enligt vänner och min frisör jättebra om man har tunt elelr skandinaviskt hår. Jag tyckte det var värdelöst på mitt hår med tjocka hårstrån. Så, det ebror nog på vad du har för hår.
    Tack för ditt svar!
    Då kan det kanske vara aktuellt för mitt hår, för det är ganska tunt desvärre.
    Kanske kan få tag på ett "shampoo prov" så man får testa innan man köper en hel flaska.
  • 071001

Inte provat just bain miroir men deras inpackning masqintense är kanoners.

• Plåstret
    071001 skrev 2010-03-26 20:17:41 följande:
    Inte provat just bain miroir men deras inpackning masqintense är kanoners.
    Vad bra! :) räcker den länge?
  • Joico
    Plåstret skrev 2010-03-26 20:15:01 följande:
    Vad kul att höra! :) Har varit inne där och tittat och den sidan verkar bra.. hur länge brukar du få vänta på ditt paket efter du beställt därifrån?
    Jag har jättetjockt hår, såg att någon skrev att det inte passade så bra för tjockt hår.. vet iofs inte vad hon menade med att det inte passade så bra, om det blev konstigt eller nåt :p

Hmm jag har nog väntat max 10 dagar kanske. Enligt orderbekräftelsen står det "Standard delivery time to Sweden is 5-7 working days" men senast beställde jag mitt i julrushen så det kanske bidrog till senare leverans Min flaska har nog räckt i 2 månader
  • Plåstret
    Joico skrev 2010-03-26 20:47:49 följande:
    Jag har jättetjockt hår, såg att någon skrev att det inte passade så bra för tjockt hår.. vet iofs inte vad hon menade med att det inte passade så bra, om det blev konstigt eller nåt :p Hmm jag har nog väntat max 10 dagar kanske. Enligt orderbekräftelsen står det "Standard delivery time to Sweden is 5-7 working days" men senast beställde jag mitt i julrushen så det kanske bidrog till senare leverans Min flaska har nog räckt i 2 månader
    Perfekt! Det är ju inte så lång tid man får vänta endå :) Jag tror man slipper betala tull med? När det är från Uk. Har du fått betala tull eller avgifter för ditt paket?
  • Plåstret
    071001 skrev 2010-03-26 20:38:46 följande:
    Absolut!
    Gött! Man kanske skulle satsa på en inpackning också..
  • Plåstret
    Hannnas skrev 2010-03-26 21:14:58 följande:
    Inpackningen är G U L D !!
    Värt sina slantar då :) Är sugen på att köpa.. hoppas den inte ska dra ut färgen ur håret men det är ju en inpackning för färgat hår så den borde ju inte göra det..
  • Hannnas
    Plåstret skrev 2010-03-26 21:23:01 följande:
    Jag tyckte det... hade förr extremt blekt hår som höll på att gå av, kerastases gröna inpackning räddade håret!! gjorde stor skillnad
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Joico
    Plåstret skrev 2010-03-26 21:13:23 följande:
    Perfekt! Det är ju inte så lång tid man får vänta endå :) Jag tror man slipper betala tull med? När det är från Uk. Har du fått betala tull eller avgifter för ditt paket?
    Nix, ingenting extra
Svar på tråden Är Kérastase ett bra/prisvärt shampoomärke?