• Rynkigutanpåslätinuti

    Någon vars fru blivit gravid trots preventivmedel?

    Tror inte det är ovanligt men inte heller särskilt vanligt. Sedan finns det ju tydligen de kvinnor som anser barn vara en kvinnas rättighet. De kan ta saken i egna händer och se till att de blir gravida. Kanske inte så schysst mot mannen.

    Som sagt säkert väldigt ovanligt men den som är intresserad kanske kan få reda på mer i den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-9-199/m51610547.html

  • Svar på tråden Någon vars fru blivit gravid trots preventivmedel?
  • abraxe

    Den där länken funkade inte alls, kom bara till senaste inlägg inte till en specifik tråd.

    Men jag vet att en bekant till mig blev gravid för att hon missade ta en dags p-piller...

    Det finns ju en lite risk att bli gravid trots p-piller, har för mig att det är ca 1% eller så

  • happiestdad

    Är det ett engångs knull  så får man ju se till att tjejen inte har haft en fylla så hon spytt tidigare på dagen eller liknande.


    Lätt hänt att man inte tänker på sånt, men det räcker inte att dom äter det. åillrena ska BLI  i kroppen med =)
  • qwoxy

    Ja, det har hänt. Inte fru utan flickvän, men det spelar väl knappast någon roll.

  • bodegapeppe

    Det har hänt, jag misstänker dock att hon slarvade med pillrena. Det slutade med abort.

Svar på tråden Någon vars fru blivit gravid trots preventivmedel?