• Willgus

alkoholfri öl?

Finns det någon helt alkoholfri ölsort? Har hittat på systemet som var 0,1%, är det skadligt att dricka en sån nån gång ibland? Skulle aldrig göra något som utsätter fostret för fara... Tacksam för svar=)

• Svar på tråden alkoholfri öl?
  • engeln83

kaliber finns det en som heter sen finns det några andra oxå dock smakar dom lite för mkt vatten för min smak men dom duger

• PamPam

Du får nog dricka bra många liter av öl med 0,1% alkohol (!) på en kort tid, för att komma upp till några mätbara halter i din kropp ... men känns det ej bra, så finns det nog något enstaka märke som har 0,0 %. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilket märke!

• Bella85sthlm

Hej hej!!
    Jag brukar köpa ett amerikanskt öl som heter Kaliber, och ett tyskt som heter jever fun.
    Det är mer alkohol i filmjölk o cola än i dem, så dem kan man dricka

• Jagvill

Hej

Jag brukar köpa Kaliber och tycker det är helt OK!
    Alkoholhalt = 0,05%.

• Minimalla

På hemköp har jag köpt ett alkoholfritt öl som heter Klausthaler eller liknande. Smakar helt ok. Har även testat Kaliber och Jever fun från systemet. Kaliber är min favorit. Det är absolut inte skadligt att dricka de alkoholfria alternativen.

• Andrés mamma

Jever Fun tycker jag är helt okey - även Kaliber funkar!

• Hälsingetös

Jever Fun är det jag druckit, funkar bra till mat men inte att bara dricka.
    Nu ska jag prova Kaliber.

• Hegu

NorrlandsGuld har en burk som det står ALKOHOLFRI på. Dessvärre finns ingen "innehållslista" som bekräftar detta...

• rara sara

Jever Fun har jag druckit - helt okej faktiskt! Den klassas som akoholfri även om det är nån liten del alkohol i, står mer på Systemsbolagets hemsida ang det. Men det ska inte va någon som helst fara att dricka, så oroa dej inte!

• ebben

kaliber är tyvärr inte god............

• Yulander

Det finns ett gott öl jag testat som jag köper på mataffärn typ (har itne sett på systemet). Det är helt alkofritt och heter Clausthaler (liten knubbig glasflaska).
    Rekommenderas varmt!

Svar på tråden alkoholfri öl?