• Millans hustru

löpband någon?

Hej jag tänkte köpa ett bra löpband men sjutton vilket ska man välja? o helst inte superdyrt? Någon som har ett som är stadigt att springa på, känns hållbart o som helst inte tar ett helt rum fast man fällt ihop det? behvs itne så många finesser, kul att se hur långt jag sprungit, men annars bara stadigt o praktiskt! Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden löpband någon?
  • Tjoflöjt
    http://www.budo-fitness.cc/product_info.php?products_id=4476

Vi har det här löpbandet. Funkar hur bra som helst.

Att tänka på när man köper löpband är att man köper ett med stark motor, annars håller det inte speciellt länge. Billiga löpband är ofta i princip skräp, så här gäller verkligen att ju dyrare desto bättre.

Ta dig en funderare på hur mycket du kommer att använda det och vänd dig till en specialaffär, inte Intersport eller liknande som ofta bara har en variant.
  • Tjoflöjt

Fast det där är ett promenadband. Jag är ytterst tveksam till om det håller att springa på, så jag tror att det är bortkastade pengar.

• vackrastarflow

Det står promenera/jogga, men jag vette fan, jag går igång bara på att den är rosa sen verkar den behändig i storleken också.

• Tjoflöjt

Dom flesta hemträningspylar blir ju klädhängare efter ett tag, så du har nog rätt, det måste vara snyggt också {#lang_emotions_laughing}

• tessilus

hade ett löpband från jula förut o det höll då för mig o jag är ett fetto tror det var 115kg som maxvikt eller nått sånt. jag sprang på det...inte så länge dock hehe men det höll bra.

• vackrastarflow
    Tjoflöjt skrev 2010-03-27 00:06:11 följande:
    Dom flesta hemträningspylar blir ju klädhängare efter ett tag, så du har nog rätt, det måste vara snyggt också
    det är precis det som hänt min crosstrainer
  • Tjoflöjt
    vackrastarflow skrev 2010-03-27 00:15:20 följande:
    det är precis det som hänt min crosstrainer
    Samma här *skäms*

Hoppas bara att löpbandet inte går samma väg...
Svar på tråden löpband någon?