• Älsko

vad för kläder nu till våren ? Barn 4-5 månader

Min son blir 4 månader om ca 1 vecka..! Och undrar vad jag ska börja inhandla till honom som han kan ha ute..! Han blir lätt varm.. Men hur ska jag klä honom ute nu när plusgraderna snart börjar stiga ?? 

• Svar på tråden vad för kläder nu till våren ? Barn 4-5 månader
  • Niinis

jag köpte en fleeceoverall från lindex FIX (windstopper typ som pop) kostade bara 249kr, är supernöjd med den!

• Farfalla
    Niinis skrev 2010-03-27 17:35:02 följande:
    jag köpte en fleeceoverall från lindex FIX (windstopper typ som pop) kostade bara 249kr, är supernöjd med den!
    Har funderat på den.. är dom stora i strl? :)
  • Älsko
    Niinis skrev 2010-03-27 17:35:02 följande:
    vad har du mer i vagnen då ?? för är väl lite för varmt för åkpåse ? för han blir super svät nu i sin overall och åkpåse
  • Mumin80

Just nu kör vi fodrad jacka, vantar och en fårskinnsfodrad åkpåse (+vanliga kläder under naturligtvis, strumpbyxor och klänning/byxor och body). I babyskyddet har vi en fleecefilt över benen. Sen får man väl se, men det känns ju onödigt att inhandla massor med extra ytterkläder, kommer att försöka klara oss med det vi har och lager på lager efter behov

• Niinis
    Farfalla skrev 2010-03-27 17:46:40 följande:
    Har funderat på den.. är dom stora i strl? :)
    ganska normala skulle jag säga ,de flesta ytterkläder är ju lite större. men jag har en i stl 80 till tjejen på snart 8 månader. och den kan hon växa i, gör inget om den är lite stor!
  • Niinis
    Älsko skrev 2010-03-27 20:16:31 följande:
    jag har en åkpåse (kronans) så åkpåsen är inte så jätte tjock men fleecefodrad. Vi bor i stockholm. Skulle inte gå utan, hon skulle frysa.
  • TiLo

har en vindoverall från pop -99 till min 2 mån. den är bara fodrad med tyg men lagom skön när det är plusgrader. i liggvagnen har hon bara täcke och "lock" över sig mössa förståss. är det lite kallare får hon en stickad overall under.

• Älsko
    Niinis skrev 2010-03-28 18:48:45 följande:
    jag har en åkpåse (kronans) så åkpåsen är inte så jätte tjock men fleecefodrad. Vi bor i stockholm. Skulle inte gå utan, hon skulle frysa.
    vi har bara en åkpåse som är gjort i dun och sen fleecefodrat han är jämt svättig när han ligger i den så tog bort den idag och han låg på ett fårull vanliga kläder overall täcke och fleecepläd över och han sov hur bra som helst idag :)
  • Sessilou

här kör vi vindjacka från Lindex med en lite tjockare tröja under. ( tjocka tröjan tar vi bort sen när våren verkligen är här)
    han sitter i en åkpåse och har bara sina vanliga byxor på benen. Har med en tunn filt att lägga på benen oxå om det är kyligare ute.

Less is more=)
  • eviz08

Kikar också in på den här tråden då jag har funderat på exakt samma sak :)

Svar på tråden vad för kläder nu till våren ? Barn 4-5 månader