• sushi81

    SmartEyes Optik,hjälp tack!

    I September köpte vi glasögon till sonen på SmartEyes. Var jättenöjda med servicen och utbudet. Köpte 2 par och tog försäkring, han är ju ändå liten och glasögon är ju inte det tåligaste

    Idag åkte vi dit för att rikta upp det ena paret och lämna in det andra för nytt glas då sonen lyckats repa glaset på ena ögat. Att rikta upp dom var inget problem, däremot höll jag på att sätta i halsen när jag lämnade fram garantin,försäkringspappret och de repiga glasögonen och får till svar :

    -Vi säljer inte barnbågar längre.
    -Nej, men dom är trasiga så du får skicka dom till reparation. Här är alla papper.
    -Nej men alltså, vi har inte kvar barnbågar i sortimentet och kan därför inte skicka iväg dom här bågarna.
    -Men så kan ni ju inte göra?! Vi har ju garanti och föräkring i ER butik!
    -Återkom i veckan så ska jag dubbelkolla med ledningen men vi kommer nog inte kunna göra ngt åt detta.

    Får det gå till såhär? Kan jag kräva att glasögonen skickas på reparation, eller kräva pengarna tillbaka för glasögonen? Jag anser ju att butiken har brustit i sitt ansvar gentemot mig som kund. Eller?


    *J-0102*M-0206*E-0606*A-0712*BF-1006*
Svar på tråden SmartEyes Optik,hjälp tack!